Η Άγκυρα φαίνεται πως έχει δρομολογήσει τις διαδικασίες για την αγορά, από τις ΗΠΑ, των μαχητικών F-35B (STOVL) τα οποία προτίθεται να χρησιμοποιήσει στο υπό ναυπήγηση ελαφρύ αεροπλανοφόρο της TCG Anadolu. Όπως αναφέρει δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Yeni Şafak, η Τουρκία έχει παραγγείλει 30 F-35B κλάσεως STOVL, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για άλλα 70 αεροσκάφη.
Τα STOVL μπορούν να προσγειωθούν και σε αεροπλανοφόρα και οι χειριστές των F-16 μπορούν να τα πιλοτάρουν μετά από εκπαίδευση έξι εβδομάδων. Τα αεροσκάφη αυτά θα μπορούν να επιχειρούν από το αμφίβιο πολεμικό σκάφος πολλαπλών αποστολών TCG Anadolu, που ναυπηγείται στα ναυπηγεία Sedef της Tuzla, έξω από την Κωνσταντινούπολη, και αναμένεται να τεθεί σε χρήση το 2021.
Τα έσοδα των τουρκικών εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα παραγωγής του F-35 αναμένεται να φθάσουν τα 12 δισ. δολάρια.
Με βάση ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, τα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς F-35 Lightning II έχουν το ίδιο κόστος με εκείνα της τέταρτης γενιάς. Ο χειριστής των δοκιμών των F-35 της Lockheed Martin, παλαιός πιλότος της καναδικής πολεμικής αεροπορίας, αξιολογεί το εν λόγω αεροσκάφος ως «το πιο αποτελεσματικό όπλο που υπάρχει σήμερα». To F-35 Lightning II έχει τρεις υποεκδόσεις: τα F-35A, F-35B και F-35C.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα παραγωγής του F-35 είναι οι εξής:
- Alp Havacılık (ατασκευή κορμού και συστημάτων προσγείωσης)
- Aselsan (συστήματα ηλεκτρονικής οπτικής σκόπευσης και έλεγχοι αεροπορικών προσβολών)
- Ayesas (τηλεκατευθυνόμενοι πύραυλοι, σύστημα πανοραμικής όρασης του cockpit)
- Fokker Elmo (συστήματα καλωδίωσης και εσωτερικών επαφών του F-35)
- Havelsan (συστήματα εκπαίδευσης των F-35)
- Kale Havacılık (κατασκευή κορμού και διασύνδεση με συστήματα κλειδώματος τμημάτων προσγείωσης)
- Mikes (διάφορα εξαρτήματα)
- Roketsan και Tubitak (βελτίωση συστημάτων πυραύλων SOM-J που θα φέρουν τα Sage F-35)
- TAI (υλικά παραγωγής, καλύμματα κορμού, ενοποίηση συστημάτων αέρος εδάφους).