Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, στις 26 Σεπτεμβρίου, το 84% των μαθητών του δημοτικού στην ΕΕ μαθαίνει τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα, ποσοστό που μεταφράζεται σε περίπου 19 εκατ. μαθητές. Παράλληλα, ένα εκατ. μαθητές, περίπου το 5% του συνόλου, μαθαίνει δύο ή περισσότερες γλώσσες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία (τα πιο πρόσφατα είναι του 2015), η Ελλάδα κατατάσσεται τρίτη μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ στην κατηγορία των μαθητών που μαθαίνουν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Συγκεκριμένα, το 28,9% των μαθητών δημοτικού στην Ελλάδα, μαθαίνει δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο Λουξεμβούργο, που έρχεται πρώτο στην κατάταξη, ανέρχεται στο 83,7% και στην Εσθονία που είναι δεύτερη, στο 30,7%.
Στον αντίποδα βρίσκονται η Πορτογαλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Σλοβενία, όπου λιγότεροι από τους μισούς μαθητές μαθαίνουν κάποια ξένη γλώσσα.
Η αγγλική γλώσσα παραμένει μακράν η πιο δημοφιλής ξένη γλώσσα για τους μαθητές δημοτικού της ΕΕ, καθώς τη μαθαίνει το 83,5% αυτών (17,5 εκατομμύρια). Η γαλλική γλώσσα έρχεται δεύτερη, με ποσοστό 4,8% (800.000 μαθητές) και ακολουθούν η γερμανική με 3,9% (700.000 μαθητές), η ισπανική με 0,6% (100.000 μαθητές), η ρωσική με 0,3% (54.000 μαθητές) και η ιταλική με 0,2% (33.000 μαθητές). Αξίζει να επισημανθεί, ότι τα υψηλότερα ποσοστά εκμάθησης γαλλικών καταγράφονται στο Λουξεμβούργο (83,5% των μαθητών), την Ελλάδα (15,8%) και τη Ρουμανία (15,2%).
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα των Γλωσσών καθιερώθηκε το 2001 με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης, με την ευκαιρία του Ευρωπαϊκού Έτους των Γλωσσών και από τότε εορτάζεται κάθε χρόνο, με στόχο την προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας και της εκμάθησης ξένων γλωσσών.