Στο πλαίσιο του χρονοδιαγράμματος εκτελούνται οι εργασίες κατασκευής του μετρό στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα τόσο η βασική γραμμή (πλατεία Δημοκρατίας – Νέα Ελβετία), όσο και η επέκταση προς την Καλαμαριά, να είναι έτοιμες το 2020.
Εξαίρεση αποτελεί ο σταθμός του υπόγειου σιδηρόδρομου στην οδό Βενιζέλου, ο οποίος θα παραδοθεί ένα χρόνο αργότερα.
Η καθυστέρηση οφείλεται στην πολύμηνη (και έντονη) διαφωνία μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Αττικό Μετρό, αναφορικά με το αν θα έπρεπε να παραμείνουν στο σημείο, ή να μετακινηθούν, τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως. Αποτέλεσμα ήταν να σταματήσουν οι εργασίες για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Επίσης, μέχρι το Μάρτιο του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι αρχαιολογικές εργασίες, καθώς και τα έργα πολιτικού μηχανικού, ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα στη χρηματοδότηση του έργου.
(Φωτ.: Ρωμανός Κοντογιαννίδης)
Τα παραπάνω ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος σήμερα βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη και επιθεώρησε τους υπό κατασκευή σταθμούς στην οδό Αγίας Σοφίας και στην οδό Παπάφη. Και ο δεύτερος αυτός σταθμός καθυστέρησε να ξεκινήσει καθώς οι εργασίες γίνονται και σε έκταση του προαύλιου του Παπαφείου Ιδρύματος, το οποίο ανήκει στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. «Αυτός ο σταθμός είναι ευλογημένος», σημείωσε χαριτολογώντας ο Χρήστος Σπίρτζης.
Τα έργα στο αεροδρόμιο
Κατά τον υπουργό, αυτό που πιθανότατα θα αλλάξει είναι το χρονοδιάγραμμα και ο σχεδιασμός του έργου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», που αφορά σε αποκατάσταση στο διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης αεροσκαφών.
«Επιλέγεται η συγκεκριμένη λύση, προκειμένου μέσα στην ερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο, όταν η κίνηση στο αεροδρόμιο θα είναι αυξημένη, να μην εκτελεστούν βαριές εργασίες και δημιουργηθούν προβλήματα στις πτήσεις και στην τουριστική ροή», εξήγησε ο Χρήστος Σπίρτζης. Όπως είπε, σαφέστερη εικόνα για το συγκεκριμένο έργο θα υπάρξει σε περίπου δύο εβδομάδες από σήμερα.
Ρωμανός Κοντογιαννίδης