Σε… πόλεμο βρίσκονται από το πρωί οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, μετά τη δημόσια δήλωση του Γιάννη Μπουτάρη ότι θα ζητήσει από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη να κάνει επιστράτευση των εργαζομένων.
«Η προτροπή του […] αντίκειται στους νόμους του κράτους, δεν αρμόζει σε έναν θεσμό της πόλης και μάλιστα δημοκρατικά εκλεγμένο», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση του συνδικάτου απασχολουμένων στον οργανισμό.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας από το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου διεκδικώντας δεδουλευμένα Ιουλίου και Αυγούστου, ύψους άνω των 6 εκατ. ευρώ.
Η επίμαχη δήλωση Μπουτάρη
«Θα ζητήσω από τον Χρήστο Σπίρτζη να κάνει επιστράτευση, των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ όσο βαριά και αν ακούγεται η λέξη» είπε το πρωί στο Πρακτορείο FM o δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. «Όσοι δουλεύουν σε δημόσιες συγκοινωνίες δεν δουλεύουν σε ιδιωτική επιχείρηση διότι εξυπηρετούν όλο τον κόσμο», είπε συμπληρώνοντας «όσα λεφτά κι αν σου χρωστάω, από τη στιγμή που δουλεύεις σε δημοτική επιχείρηση, η απεργία δεν υπάρχει σαν έννοια. Δεν μπορείς να κάνεις απεργία επειδή σου χρωστάει δύο μήνες λεφτά».
Ο πρόεδρος του συνδικάτου στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), Δημήτρης Τσερμενίδης, ο οποίος εκπροσωπεί τους 2.300 εργαζόμενους, τονίζει στην ανακοίνωσή: «Δεν θα ασπαστούμε την μνημονιακή άποψη του δημάρχου, ότι οι εργαζόμενοι πλέον θα πρέπει να εργάζονται απλήρωτοι και αδιαμαρτύρητα σε συνθήκες γαλέρας και σύγχρονων γκούλαγκ».
Στάσεις χωρίς λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη
Στην ανακοίνωση προστίθεται ότι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων βρίσκονται ήδη στην Αθήνα, προκειμένου αύριο, στις 2 μετά το μεσημέρι, να συναντηθούν με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη.
Στη συνέντευξή του ο Γ. Μπουτάρης τόνισε την αναγκαιότητα για καταγγελία της σύμβασης με τον ΟΑΣΘ και τη δημιουργία μιας διαδημοτικής επιχείρησης ενώ αποκάλυψε ότι ζήτησε τη συνδρομή εκπροσώπων της Παγκόσμιας Τράπεζας, που επισκέφθηκαν το Δήμο, «για να μας βοηθήσει να κάνουμε έναν στρατηγικό σχεδιασμό για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».