Με ένα άρθρο στην εφημερίδα Καθημερινή ένα 24ωρο προτού προσγειωθεί στην Αθήνα για την πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία, ο Βλαντίμιρ Πούτιν εκθέτει τις σκέψεις του και για τις ρωσοελληνικές και για τις ρωσοευρωπαϊκές σχέσεις. Ο Ρώσος πρόεδρος, αφού εκφράζει την πεποίθηση ότι Ρωσία και Ελλάδα έχουν μια σταθερή βάση για μια πολλά υποσχόμενη εταιρική σχέση, επισημαίνει ότι η κάμψη των σχέσεων μεταξύ Ρωσίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης επηρεάζει την περαιτέρω εμβάθυνση της ρωσοελληνικής συνεργασίας.
Οι εμπορικές συναλλαγές Ελλάδας-Ρωσίας μειώθηκαν κατά ένα τρίτο σε σχέση με πέρσι, στα 2,75 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
«Η ζημία ήταν ιδιαίτερα βαριά για τους Έλληνες παραγωγούς αγροτικών προϊόντων», παραδέχεται ο πρόεδρος Πούτιν, ο οποίος προτείνει τρόπους για να επιλυθούν τα προβλήματα στις σχέσεις της χώρας του με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό που προκρίνει είναι έναν ισότιμο και γνήσιο εταιρικό διάλογο με την Ένωση για ένα ευρύτερο φάσμα θεμάτων – από την απλοποίηση του καθεστώτος για βίζα μέχρι το σχηματισμό μιας ενεργειακής συμμαχίας–, παρότι διαπιστώνει μια απροθυμία εκ μέρους των Ευρωπαίων ηγετών.
Δεύτερον, ο Βλαντίμιρ Πούτιν πιστεύει ότι η Ευρώπη και η Ρωσία για να επιστρέψουν σε τροχιά ανάπτυξης της πολυδιάστατης εταιρικής σχέσης θα πρέπει η κάθε πλευρά να λαμβάνει υπόψη τα συμφέροντα της άλλης. Τρίτον, θεωρεί ότι πρέπει να ξεκινήσει η «οικοδόμηση στην αχανή περιοχή από τον Ατλαντικό έως τον Ειρηνικό ωκεανό μιας ζώνης οικονομικής και ανθρωπιστικής συνεργασίας, με βάση την αρχιτεκτονική της ισότιμης και αδιαίρετης ασφάλειας».
Στο άρθρό του ο Ρώσος πρόεδρος εξαίρει τη σημασία που διαδραματίζουν στο σύστημα των ευρασιατικών σχέσεων οι «πολυδιάστατες ρωσοελληνικές σχέσεις».
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν δηλώνει ότι η Ρωσία λαμβάνει υπόψη την επιθυμία των ελληνικών αρχών να αναδειχθεί η χώρα σε σημαντικό ενεργειακό κόμβο των Βαλκανίων, και σημειώνει ότι υπολογίζει πάντα την Ελλάδα στους ενεργειακούς σχεδιασμούς της. Ακόμα, εκτιμά ότι η Ρωσία θα μπορούσε να συμβάλλει και στην αναβάθμιση των ελληνικών υποδομών στο πεδίο των μεταφορών, με τη συμμετοχή ρωσικών επιχειρηματικών ομίλων στους διαγωνισμούς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και για το λιμάνι Θεσσαλονίκης.