Σαρωτικές αλλαγές σε όλο το φάσμα της φορολογίας των ΙΧ αυτοκινήτων, δηλαδή τόσο στην αγορά όσο και την κατοχή τους, φέρνει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα καταθέσει άμεσα η κυβέρνηση στη Βουλή, προκειμένου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και να αντληθούν επιπλέον έσοδα ύψους 121.000.000 ευρώ.
Οι νέες ρυθμίσεις θα αλλάξουν ριζικά τη φορολογική μεταχείριση των αυτοκινήτων, είτε πρόκειται για καινούργια είτε για μεταχειρισμένα.
Εκτιμάται ότι θα αυξήσουν κατακόρυφα τη φορολογική επιβάρυνση για τα πολυτελή ακριβά οχήματα και για τα οχήματα με υψηλές εκπομπές ρύπων. Αντιθέτως, αναμένεται να προκύψει μείωση των τελικών τιμών πώλησης σε ΙΧ χαμηλής αξίας και πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Ειδικότερα, οι αλλαγές που προωθούνται και θα ισχύσουν από την 1η Ιουνίου, προβλέπουν:
- Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού ως βάσης για τη φορολόγηση των ΙΧ Το τέλος ταξινόμησης θα προκύπτει με βάση δύο κριτήρια: (α) τη λιανική τιμή πώλησης (προ φόρων), την οποία δηλώνει ο εισαγωγέας στο τελωνείο, και (β) τις εκπομπές ρύπων.
- Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης θα καταργηθεί ως αυτοτελής φόρος και θα ενσωματωθεί στο τέλος ταξινόμησης.
- Διασύνδεση των τεκμηρίων διαβίωσης που προκύπτουν λόγω της κατοχής ΙΧ με τη λιανική τιμή πώλησής τους. Αντί να λαμβάνεται υπόψη ο κυβισμός και η παλαιότητα, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, τα τκεμήρια θα υπολογίζονται με βάση τις λιανικές τιμές των ΙΧ και συντελεστές απομείωσης της αξίας τους.