Σαρωτικές μετακινήσεις δημοσίων υπαλλήλων, ακόμα και με υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού σε τομείς πρώτης προτεραιότητας όπου υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες, αναμένεται να περιλαμβάνει το προς ψήφιση νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να φέρει στη Βουλή η κυβέρνηση. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους της Κυριακής, βασικό εργαλείο του μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας θα ενταχθεί στο πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το οποίο θα αποτελέσει τη βασική δεξαμενή των υπαλλήλων που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα.
«Φιλοσοφία» του νομοσχεδίου είναι να καλυφθούν τα κενά και να γίνει καλύτερος προγραμματισμός στις προσλήψεις.
Για την κινητικότητα, που θα λάβει μόνιμα χαρακτηριστικά στο Δημόσιο, θα προβλέπεται η προκήρυξη των κενών θέσεων δύο ή τρεις φορές το χρόνο με βάση τις ανάγκες των υπηρεσιών και την κάλυψή τους σε εθελοντική βάση από υπαλλήλους των ίδιων ειδικοτήτων που πλεονάζουν στις υπηρεσίες όπου εργάζονται. Εάν δεν συμπληρωθούν τα κενά με υπαλλήλους από την πρώτη φάση των εθελοντικών μετακινήσεων, τότε θα πραγματοποιούνται υποχρεωτικές μετατάξεις, στο πλαίσιο της «εσωτερικής αγοράς εργασίας» που διαμορφώνεται στο Δημόσιο.
Το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι αποφασισμένο να προχωρήσει ακόμα και σε υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού σε τομείς πρώτης προτεραιότητας όπου υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες.
Στόχος του κυβερνητικού σχεδίου για την κινητικότητα που αναμένεται να ξεδιπλωθεί μέχρι τα τέλη του 2016 είναι η αποτύπωση σε ένα λογισμικό, που θα είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο, των κενών θέσεων και των πλεονασματικών υπαλλήλων ανά ειδικότητα σε όλο το Δημόσιο με βάση τα συμφωνημένα οργανογράμματα και τους κλάδους των εργαζομένων.
Με την ηλεκτρονική αποτύπωση της ακτινογραφίας των υπαλλήλων του Δημοσίου, στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης υποστηρίζουν ότι θα γίνονται «αυτόματα» οι καλύψεις των κενών ειδικοτήτων, ενώ θα υπάρχει εικόνα στη δημόσια διοίκηση για τις ειδικότητες που θα χρειαστεί ο κρατικός μηχανισμός σε βάθος τριετίας προκειμένου να γίνει καλύτερος προγραμματισμός προσλήψεων.