Υπολογίζεται ότι παγκοσμίως κυκλοφορούν 11 εκατ. οχήματα της Volkswagen τα οποία είναι «πειραγμένα» με ειδικό λογισμικό που παραποιεί τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων. Η γερμανική εταιρεία, που εδώ και καιρό είναι αντιμέτωπη με το μεγάλο σκάνδαλο, άφησε σήμερα να εννοηθεί ότι ενδέχεται να προχωρήσει ακόμα και σε ανακλήσεις οχημάτων.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερ τόνισε ότι έχει εκπονηθεί ένα «ολοκληρωμένο» σχέδιο μετατροπής που θα υποβληθεί στις ρυθμιστικές αρχές με στόχο να διασφαλιστεί ότι τα μοντέλα ντίζελ τηρούν τα πρότυπα εκπομπής ρύπων. Μιλώντας σε κλειστή συνάντηση περίπου 1.000 υψηλόβαθμων στελεχών στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, ο Ματίας Μίλερ εξήγησε ότι τις επόμενες ημέρες θα ζητηθεί από τους πελάτες να προχωρήσουν σε μετατροπές στα «πειραγμένα» μοντέλα ντίζελ.
«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έναν μακρύ και δύσκολο δρόμο και πολύ σκληρή δουλειά», είπε ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού κολοσσού σύμφωνα με το Reuters που εξασφάλισε το κείμενο της ομιλίας του. «Θα είμαστε σε θέση να σημειώσουμε μόνο σταδιακή πρόοδο και θα υπάρξουν πισωγυρίσματα», συμπλήρωσε.
Από τα αυτοκίνητα που φέρουν το λογισμικό παραποίησης ρύπων τα 5 εκατ. είναι Volkswagen, τα 2,1 εκατ. Audi και τα 1,2 εκατ. Skoda. Από αυτά τα 1,8 εκατ. είναι επαγγελματικά οχήματα.
Η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών (KBA) έχει δώσει στην εταιρεία περιθώριο έως τις 7 Οκτωβρίου να εκπονήσει σχέδιο με το οποίο να εξηγεί πώς θα τηρεί τα πρότυπα όσον αφορά την εκπομπή ρύπων, χωρίς να καταφεύγει σε λογισμικά που παραποιούν τα αποτελέσματα.