Η 26χρονη Ιωάννα Φωτοπούλου από τη Θεσσαλονίκη βρίσκεται ανάμεσα στους τριάντα φιναλίστ από ολόκληρο τον κόσμο για ένα ταξίδι στο Διάστημα, στο πλαίσιο του διαγωνισμού «Rising Star Programme».
Αν και ο ανταγωνισμός με άλλους συνυποψήφιους σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αρκετά σκληρός, η εμπειρία δεν είναι πρωτόγνωρη για τη νεαρή τοπογράφο μηχανικό και ακτιβίστρια, Ιωάννα Φωτοπούλου, η οποία το 2013 επελέγη ως ένα από τα 40 άτομα που μίλησαν στο παγκόσμιο συνέδριο της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης «One Young World» στο Γιοχάνεσμπουργκ. Επίσης, το 2014 ήταν μία από τους 18 που απευθύνθηκαν στο κοινό, στην αντίστοιχη διοργάνωση στο Δουβλίνο.
Για το διαγωνισμό του «Rising Star Programme», προσκλήσεις για την υποβολή αίτησης εστάλησαν παγκοσμίως σε 20.000 εγγεγραμμένους μέσω του «One Young World», όπου έχει ενταχθεί η Kruger Cowne, η εταιρεία μάνατζερ που διοργανώνει το διαγωνισμό.
Οι διοργανωτές θα επιλέξουν ένα άτομο προκειμένου να ταξιδέψει με το διθέσιο διαστημικό λεωφορείο XCOR Lynx®, για να μεταφέρει το μήνυμα, ότι το Διάστημα δεν είναι πλέον τόσο μακριά.
Ταυτόχρονα όμως να μετατρέψει σε πρότυπο ένα νέο άτομο που διαθέτει χαρακτηριστικά ηγέτη στην προσωπικότητά του και φέρει ήδη στο ενεργητικό του κάποια ξεχωριστή δράση, είτε στον κοινωνικό χώρο, είτε στην πολιτική, είτε σε οποιονδήποτε άλλο χώρο.
Και γιατί η Ιωάννα; Η δράση της μέχρι τώρα, εδώ και οκτώ χρόνια, αναπτύχθηκε στο χώρο της κοινωνίας των πολιτών, όπως είχε πει και η ίδια σε συνέντευξή της στο pontos-news.gr.
Στο ενεργητικό της συγκαταλέγεται η συμμετοχή της σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τα προβλήματα των Ρομά σε βαλκανικές χώρες, το οποίο παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Επίσης, η δημιουργία της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης «Οι ακτιβιστές», με παραρτήματα σε βαλκανικές χώρες και σκοπό την ενημέρωση του κόσμου σε ζητήματα διαφθοράς και η δημιουργία του δικτύου «YouRule», μέσω του οποίου πολίτες επισημαίνουν καθημερινά προβλήματα και προτείνουν τρόπους για την επίλυσή τους.
Η ίδια τονίζει: «Έχω πει και στο παρελθόν ότι οι νέοι της Ελλάδας μπορούμε να γίνουμε ένα brand για τη χώρα μας. Προφανώς μέσα από την υποψηφιότητά μου επιδιώκω να κάνω θέμα του project μου την Ελλάδα. Επιδιώκω να μεταφέρω στον κόσμο το μήνυμα ότι τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως παρουσιάζονται, ότι μπορεί να περνάμε δύσκολα και να παρουσιαζόμαστε ως κλέφτες και τεμπέληδες αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Μπορεί να βρισκόμαστε εν μέσω κρίσης, αλλά οι Έλληνες δεν το βάζουμε κάτω».
Η επιλογή του τελικού νικητή θα γίνει τον Νοέμβριο και εκείνος που θα κερδίσει θα παρακολουθήσει ειδική εκπαίδευση για τη συμμετοχή στο διαστημικό ταξίδι και θα υπογράψει συμβόλαιο με την Kruger Cowne για τρία χρόνια.