Αρκούν λίγες ώρες τηλεόρασης για να δυναμιτίσουν τις προσπάθειες των μαθητών για καλή σχολική επίδοση και να τους μετατρέψουν από καλούς σε κακούς μαθητές.
Έρευνα Βρετανών επιστημόνων από το πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ υποστηρίζει ότι κάθε επιπλέον ώρα που περνάει ένας έφηβος μπροστά σε μια οθόνη (τηλεόρασης, υπολογιστή, παιχνιδοκονσόλας, κινητού), τόσο μειώνονται οι βαθμολογικές επιδόσεις του στο σχολείο. Από όλες τις οθόνες, η πιο επιζήμια για τους βαθμούς βρέθηκε να είναι αυτή της τηλεόρασης.
Όπως αναφέρουν οι ερευνητές με επικεφαλής την επιδημιολόγο δρ Κίρστεν Κόρντερ, σε σχετική δημοσίευση που έκαναν στο διεθνές περιοδικό International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, όσοι μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαβάζουν περισσότερες ώρες τα μαθήματά τους στο σπίτι τους, έχουν σημαντικά καλύτερους βαθμούς σε σχέση με τους συμμαθητές τους.
Η έρευνα ανέλυσε στοιχεία για 845 μαθητές, 14 έως 16 ετών, και βρήκε ότι –στη Βρετανία τουλάχιστον– ένας έφηβος περνά κατά μέσο όρο τέσσερις ώρες περίπου μπροστά σε μια οθόνη στον εξωσχολικό χρόνο του.
Ακόμη και όταν ένας μαθητής διαβάζει πολύ τα μαθήματά του στο σπίτι του, αν τον υπόλοιπο χρόνο είναι «κολλημένος» στο Ίντερνετ ή στην τηλεόραση, πάλι έχει σχετικά χειρότερους βαθμούς σε σχέση με όσους μαθητές δεν αφιερώνουν τόσο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη.
Από την άλλη, το επίπεδο σωματικής σωματικής άσκησης δεν φαίνεται να επηρεάζει θετικά τη σχολική επίδοση, πράγμα που πάντως έρχεται σε αντίθεση με μια άλλη πρόσφατη μελέτη, σύμφωνα με την οποία η γυμναστική και γενικά ή άσκηση έχει θετική επίδραση όχι μόνο στην υγεία, αλλά και στους βαθμούς. Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο μελέτες –η παλαιότερη και η νέα– συμφωνούν ότι η σωματική άσκηση δεν κάνει κακό στις επιδόσεις του παιδιού στο σχολείο.
Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα ευρήματά τους θα πρέπει να επιβεβαιωθούν από άλλη μεγαλύτερη μελέτη, αλλά πάντως συνέστησαν στους γονείς να περιορίσουν, όσο μπορούν, τις ώρες που τα παιδιά τους περνάνε μπροστά σε μια οθόνη –πράγμα καθόλου εύκολο, όπως γνωρίζουν όσοι έχουν παιδιά.