Όλο και συχνότερα γίνονται πλέον καταγγελίες από τους καταναλωτές για παραπλανητικές τακτικές, αλλά και χρεώσεις εκατοντάδων ευρώ από ινστιτούτα αδυνατίσματος, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).
Όπως τονίζει σχετικά, έχει προβεί σε δεκάδες επιτυχείς παρεμβάσεις υπέρ καταναλωτών υποχρεώνοντας τα ινστιτούτα αδυνατίσματος να επιστρέφουν τα χρήματα που εισέπραξαν για ανεκτέλεστες υπηρεσίες.
H ΕΚΠΟΙΖΩ ενημερώνει τους καταναλωτές για όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τα δικαιώματά τους στις υπηρεσίες που λαμβάνουν από τα ινστιτούτα αδυνατίσματος, καθώς και για τις υποχρεώσεις των εν λόγω επιχειρήσεων.
Τα ινστιτούτα αδυνατίσματος οφείλουν:
- Να δίνουν αντίγραφο της σύμβασης που υπογράφουν με τον καταναλωτή. Στη σύμβαση πρέπει να αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία της επιχείρησης.
- Να δίνουν ξεχωριστό έντυπο υπαναχώρησης.
- Να μην λαμβάνουν προκαταβολή poy υπερβαίνει το 2,5% του συμφωνηθέντος συνολικού τιμήματος πριν αρχίσει να εκτελείται η σύμβαση.
- Να επιστρέφουν τα χρήματα του προγράμματος σε περίπτωση υπαναχώρησης το αργότερο μέσα σε 30 μέρες. Ολόκληρο το ποσό, εάν δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία επίσκεψη και σε περίπτωση που έχουν πραγματοποιηθεί κάποιες επισκέψεις, το υπόλοιπο των ανεκτέλεστων και επιπλέον 2,5% επί αυτών.
Ο καταναλωτής δικαιούται:
- Να υπαναχωρήσει εντός 30 ημερολογιακών ημερών, αναιτιολόγητα, εφόσον το επιθυμεί, με γραπτή δήλωσή του.
- Να του επιστραφούν τα χρήματα που έχει προκαταβάλει για το πρόγραμμα για τις υπηρεσίες που δεν έλαβε αφού αφαιρεθεί ένα ποσό που αντιστοιχεί στο 2,5% επί της αξίας των ανεκτέλεστων υπηρεσιών. Εάν δεν έχει πραγματοποιήσει καμία επίσκεψη, να του επιστραφεί ολόκληρο το ποσό.
Oι καταναλωτές καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην παρασύρονται από εντυπωσιακές διαφημίσεις και «προσφορές», να προσέχουν τι υπογράφουν και να ζητούν και να λαμβάνουν αντίγραφο για οτιδήποτε υπογράφουν.