pontosnews.gr
Δευτέρα, 8/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Η μεσογειακή διατροφή με ελαιόλαδο διατηρεί πιο υγιές το μυαλό των ηλικιωμένων

12/05/2015 - 12:01μμ
Δίκτυα διακίνησης νοθευμένων ελαιόλαδων εντόπισε ο ΕΦΕΤ
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Η μεσογειακή διατροφή που βασίζεται στο πλούσιο σε αντιοξειδωτικά συστατικά έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σχετίζεται με την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και του νου των ηλικιωμένων. Αυτό υποστηρίζει νέα ισπανική επιστημονική έρευνα που διενεργήθηκε υπό τον Εμίλιο Ρος του Νοσοκομείου της Βαρκελώνης.

Η τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή έγινε σε 447 εθελοντές με μέση ηλικία 67 ετών, που ανήκαν σε ομάδα υψηλού καρδιαγγειακού κινδύνου λόγω υψηλής πίεσης ή χοληστερίνης. Οι 155 εξ αυτών κατανάλωναν ένα λίτρο έξτρα παρθένου ελαιόλαδου την εβδομάδα, οι 147 αντί για λάδι έτρωγαν 30 γραμμάρια ξηρών καρπών την ημέρα και οι υπόλοιποι 145 ακολούθησαν τυπική διατροφή με χαμηλά λιπαρά.

Παράλληλα, οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια σειρά από νευροψυχολογικά τεστ στους εθελοντές, έτσι ώστε να αξιολογήσουν τις επιπτώσεις κάθε δίαιτας.

Επίσης, η συστηματική κατανάλωση ξηρών καρπών φάνηκε να βελτιώνει ειδικότερα την μνήμη. Αντίθετα, όσοι ακολουθούσαν πιστά τη διατροφή με χαμηλά λιπαρά, εμφάνιζαν αισθητή μείωση στις αντίστοιχες λειτουργίες τους σε σχέση με πριν από μια τετραετία. Ωστόσο, η ομάδα των επιστημόνων δήλωσε ότι παρόλο που τα ευρήματα είναι ενθαρρυντικά, χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση στο πλαίσιο πιο εκτεταμένης μελέτης.

Η σχετική δημοσίευση έγινε στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA Internal Medicine.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
Μέρος της εξωτερικής άποψης της έδρας του ΠΟΥ στη Γενεύη (φωτ. αρχείου: EPA/ Salvatore di Nolfi)
ΥΓΕΙΑ

Συναγερμός από τον ΠΟΥ για τον έμπολα: Η επιδημία μάς ξεπερνά σε ρυθμό, είμαστε ένα βήμα πίσω

25/05/2026 - 6:50μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/nickype-10327513/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΟΦ: Νέο «μπλόκο» στη λιανική πώληση ξηρού άνθους κάνναβης

21/05/2026 - 10:00μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Με τρία νέα δωρεάν προγράμματα πρόληψης διευρύνεται το «Προλαμβάνω»

16/05/2026 - 3:08μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: EUROKINISSI / Klodian Lato)

Φιλική ήττα από την Ιταλία για την Εθνική

8 ώρες πριν
(Φωτ.: Αρχείου/EPA/ALAA BADARNEH/ertnews.gr)

Συναγερμός στη Μέση Ανατολή: Πυραυλική επίθεση από το Ιράν κατά του Ισραήλ μετά την εκεχειρία – Απειλές της Τεχεράνης και κατά αμερικανικών στόχων

8 ώρες πριν

Στο Φανάρι η υπουργός Πολιτισμού – Στο επίκεντρο η προστασία των χριστιανικών μνημείων και η πολιτιστική συνεργασία

9 ώρες πριν
(Φωτ.: Θοδωρής Νικολάου/ EUROKINISSI)

Εύβοια: Σε επιφυλακή οι σεισμολόγοι μετά τα 5,2 Ρίχτερ – Κρίσιμες οι επόμενες 48 ώρες

9 ώρες πριν
(Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αρχείο)

Αχαΐα: Χειροπέδες σε καταζητούμενο για ανθρωποκτονία – Ζούσε με ψεύτικη ταυτότητα και αναζητούνταν από την Interpol

10 ώρες πριν
(Φωτ.: EPA / Bo Amstrup)

Κατέρρευσε ξανά ο Έρικσεν!

10 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign