Πλησιάζει η γιορτή του Πάσχα, και παράλληλα με τον προγραμματισμό για το πώς θα περάσουμε αυτές τις ημέρες, μας απασχολεί και ο εφοδιασμός του πασχαλινού τραπεζιού με φρέσκο αρνί, κόκκινα αυγά και τσουρέκι. Πάντοτε βέβαια σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές, χωρίς να αφαιρείται όμως ούτε στο ελάχιστο η ποιότητα των προϊόντων που θα επιλέξουμε. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το φετινό μέσο τυπικό καλάθι του πασχαλινού τραπεζιού εκτιμάται ότι θα κοστίσει 45,80 ευρώ έναντι 45,63 ευρώ που ήταν πέρυσι.
Με αφορμή τις ετοιμασίες για το πασχαλινό μας τραπέζι, επικοινωνήσαμε με τον πρόεδρο Ένωσης Καταναλωτών Αιτωλοακαρνανίας από το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Γιώργο Λεχουρίτη, ο οποίος μας έδωσε χρήσιμες συμβουλές για το πώς να κάνουμε τις αγορές μας με γνώμονα την ποιότητα και την καταλληλότητα των προϊόντων.
- Πρώτα θα πρέπει οι καταναλωτές να δούν τι ανάγκες έχουν, μετά να πραγματοποιήσουν έρευνα αγοράς και στη συνέχεια να κάνουν την επιλογή τους. Να αποφύγουν δηλαδή να ψωνίσουν στα τυφλά το οποιοδήποτε προϊόν στο πρώτο κατάστημα που θα βρεθεί μπροστά τους.
- Επιβάλλεται ο καταναλωτής να είναι συγχρόνως και ελεγκτής, και να προσέχει πάντοτε την ημερομηνία παραγωγής και λήξης που αναγράφεται στις συσκευασίες των προϊόντων. Να μην αγοράζει ποτέ προϊόν που δεν έχει ελέγξει αν είναι κατάλληλο, ακόμη και αν έχει και 50% έκπτωση.
- Συστήνεται να επωφελούνται οι καταναλωτές από τις αρκετά μεγάλες προσφορές των καταστημάτων σε συγκεκριμένα είδη, όπως το αλεύρι, η ζάχαρη και τα μακαρόνια, αφού όμως πρώτα κάνουν έρευνα αγοράς σε αρκετά σούπερ μάρκετ συγκρίνοντας τις τιμές.
- Τα προϊόντα που δεν έχουν ανάγκη ψυγείου μπορούν να αγοράζονται μέχρι και τη Μ. Πέμπτη, αλλά εκείνα που χρειάζονται ψυγείο ή έχουν μικρό ποσοστό διατηρησιμότητας (ημερομηνία λήξης) καλό είναι να αγοράζονται το αργότερο μέχρι το Μ. Σάββατο.
- Για την αγορά των αμνοεριφίων συστήνεται να αγοράζονται από τα καταστήματα της γειτονιάς γιατί εκεί υπάρχει σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ καταστήματος και καταναλωτή και μειώνεται σε ποσοστό 99% η πιθανότητα απάτης από την πλευρά του κρεοπώλη προς τον καταναλωτή. Για τους καταναλωτές όμως που θα επιλέξουν μεγάλες αγορές, επιβάλλεται να έχουν τα μάτια τους δεκατέσσερα από την ώρα που κατεβαίνει το κρέας από το τσιγκέλι μέχρι τη στιγμή της παράδοσης ώστε να είναι το ίδιο, διότι καταγράφονται συνεχώς καταγγελίες που αποδεικνύουν το αντίθετο.