pontosnews.gr
Πέμπτη, 11/06/2026
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Ποιο είναι το λαχανικό – «ασπίδα» κατά του καρκίνου

28/08/2014 - 5:07μμ
Ποιο είναι το λαχανικό - «ασπίδα» κατά του καρκίνου
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Βρετανική μελέτη έβαλε στο μικροσκόπιο ένα από τα συστατικά της μεσογειακής διατροφής. 

Μπορεί η καταγωγή της να είναι από την κεντρική και νότια Αμερική αλλά μα ελληνική σαλάτα (ή πιο σωστά μια «χωριάτικη»), δε νοείται χωρίς αυτή. Η ντομάτα θεωρείται ένα από τα κύρια συστατικά της μεσογειακής διατροφής. Τα ευεργετικά της συστατικά είναι γνωστά εδώ και καιρό και μια βρετανική μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει το σημαντικότερο: οι ντομάτες είναι «ασπίδα» κατά του καρκίνου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές των Πανεπιστήμιων του Μπρίστολ, του Κέιμπριτζ και της Οξφόρδης  που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention, η πλούσια κατανάλωση ντομάτας μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη. Και τι εννοούμε «πλούσια κατανάλωση»; Περισσότερες από δέκα μερίδες ντομάτας σε εβδομαδιαία βάση, απαντούν οι ερευνητές. 

Είτε φρέσκιες είτε αποξηραμένες

Η μελέτη βασίστηκε στην ανάλυση των διατροφικών προτύπων και του τρόπου ζωής περίπου 20.000 Βρετανών, ηλικίας 50 έως 59 ετών. Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι όσοι έτρωγαν περισσότερες από δέκα μερίδες ντομάτας την εβδομάδα, σε οποιαδήποτε μορφή, είτε φρέσκιες είτε αποξηραμένες, εμφάνιζαν 18% λιγότερες πιθανότητες εκδήλωσης του καρκίνου του προστάτη, του δεύτερου συχνότερου καρκίνου στους άνδρες παγκοσμίως.  

Αν δε η διατροφή όσων μετείχαν στην έρευνα περιελάμβανε και πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών σε ημερήσια βάση, τότε ο κίνδυνος έπεφτε κατά 24% σε σχέση με άνδρες που έτρωγαν δυόμισι ή λιγότερες μερίδες.

«Κλειδί» το λυκοπένιο

Το λυκοπένιο είναι μια φυσική αντιοξειδωτική ουσία που βρίσκεται στις ντομάτες και τους χαρίζει το κόκκινο τους χρώμα. Επίσης προστατεύει το DNA και τα κύτταρα από επιβλαβείς παράγοντες. Οι ερευνητές θεωρούν ότι η ουσία αυτή είναι «υπεύθυνη» και για τις αντικαρκινικές ιδιότητες της ντομάτας.

Στο μικροσκόπιο της έρευνας μπήκαν και άλλες δυο χημικές ουσίες που πιστεύεται ότι σχετίζονται με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του προστάτη: το σελήνιο και το ασβέστιο. Το πρώτο περιέχεται σε πολλά αρτοσκευάσματα, όπως το ψωμί και τα γαλακτοκομικά, το δεύτερο κυρίως στα γαλακτοκομικά προϊόντα.  

Όσοι μετείχαν στην έρευνα και φρόντιζαν να λαμβάνουν πάντα μέσω της διατροφής τους λυκοπένιο, σελήνιο και ασβέστιο, ήταν και εκείνοι που εμφάνιζαν τον μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη.

Ωστόσο ο δρ Ιαν Φρέιμ από τον οργανισμό Prostate Cancer UK σπεύδει να σημειώσει ότι «τα στοιχεία δεν είναι επαρκή για να συντάξουμε σχετικές κατευθυντήριες οδηγίες για τα τρόφιμα που θα πρέπει να καταναλώνουν οι άνδρες για τον αποτελεσματικό περιορισμό του κινδύνου εκδήλωσης της συγκεκριμένης μορφής καρκίνου». Αυτό το οποίο τους συνιστά όμως είναι να ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά και ένα πρόγραμμα άσκησης. 

Τμήμα σύνταξης pontos-news.gr με πληροφορίες από tovima.gr (φωτογραφία ΑΠΕ-ΜΠΕ)

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γυναίκα κάνει ένεση με φάρμακο της κατηγορίας GLP-1
ΥΓΕΙΑ

Φάρμακα για αδυνάτισμα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δείχνει μεγάλη μελέτη

6/06/2026 - 12:51μμ
(Φωτ.: pexels.com)
ΥΓΕΙΑ

ΠΟΥ: 1,5 εκατομμύριο θάνατοι ετησίως από μολυσμένα τρόφιμα – Στο «στόχαστρο» τα παιδιά κάτω των 5 ετών

4/06/2026 - 7:42μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/matthiasboeckel-3930681/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΦΕΤ: Άμεση ανάκληση παρτίδας γνωστής συσκευασμένης σαλάτας λόγω λιστέριας

3/06/2026 - 5:37μμ
Στιγμιότυπο από την κεντρική αγορά Πειραιά (φωτ.: EUROKINISSI / Αναστάσιος Ναρεκιάν)
ΥΓΕΙΑ

Αλκοόλ και υγεία: Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση με αυξημένο κίνδυνο για 20 παθήσεις

3/06/2026 - 12:34μμ
(Φωτ.: pixabay.com)
ΥΓΕΙΑ

Νέα ελπίδα για τον καρκίνο στο πάγκρεας: Χάπι φαίνεται να διπλασιάζει τον χρόνο επιβίωσης των ασθενών

1/06/2026 - 8:33μμ
Συντονιστής του προγράμματος U-Report της UNICEF φορά προστατευτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια εκστρατείας ενημέρωσης για τον Έμπολα στην Γκόμα, στην επαρχία Βόρειο Κίβου της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό (φωτ.: EPA / Marie Jeanne Munyerenkana)
ΥΓΕΙΑ

Έμπολα: Ο ΠΟΥ προκρίνει πειραματικές θεραπείες και νέα εμβόλια για το στέλεχος που πλήττει το Κονγκό

30/05/2026 - 11:23μμ
Διάφορες εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο, για πρόσβαση στα social media (φωτ.: EPA / Andy Rain)
ΥΓΕΙΑ

«Τα social media είναι σαν το κάπνισμα για τα παιδιά»: Σήμα κινδύνου από Βρετανούς γιατρούς

27/05/2026 - 5:54μμ
Μέρος της εξωτερικής άποψης της έδρας του ΠΟΥ στη Γενεύη (φωτ. αρχείου: EPA/ Salvatore di Nolfi)
ΥΓΕΙΑ

Συναγερμός από τον ΠΟΥ για τον έμπολα: Η επιδημία μάς ξεπερνά σε ρυθμό, είμαστε ένα βήμα πίσω

25/05/2026 - 6:50μμ
(Φωτ.: pixabay.com/users/nickype-10327513/)
ΥΓΕΙΑ

ΕΟΦ: Νέο «μπλόκο» στη λιανική πώληση ξηρού άνθους κάνναβης

21/05/2026 - 10:00μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Γιάννης Παναγόπουλος)
ΥΓΕΙΑ

Υγεία: Με τρία νέα δωρεάν προγράμματα πρόληψης διευρύνεται το «Προλαμβάνω»

16/05/2026 - 3:08μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(Φωτ.: EUROKINISSI / Klodian Lato)

LEN Champions League: Για έβδομη φορά στον τελικό τα κορίτσια του Ολυμπιακού

4 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Δημήτρης Μπίρνταχας)

Greek Basketball League: Σε πέμπτο ματς ο τίτλος – Ο Παναθηναϊκός έκανε το 2-2 στη δεύτερη παράταση

4 ώρες πριν
Τεθωρακισμένο όχημα της αστυνομίας σε περιπολία στην περιοχή Ντάνκερν Γκάρντενς του Μπέλφαστ στη Βόρεια Ιρλανδία, στις 10 Ιουνίου 2026 (φωτ.: EPA / Adam Vaughan)

Νέα νύχτα έντασης στο Μπέλφαστ: Εκτοξευτήρες νερού απέναντι σε διαδηλωτές – Φόβοι για επέκταση των ταραχών

5 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Σωτήρης Δημητρόπουλος)

Πτήσεις: Καθυστερήσεις έως και μία ώρα την Πέμπτη στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

5 ώρες πριν
Στιγμιότυπο από την εκδήλωση για τον Καβάφη στο Κίεβο, 6 Ιουνίου 2026 (φωτ.: Facebook / Greece in Ukraine)

Ο Καβάφης «συνάντησε» το Κίεβο: Βραδιά ποίησης και πολιτισμού με τη συμμετοχή της ελληνικής κοινότητας

6 ώρες πριν
Νεαρός Αθηναίος ολοκληρώνει ένα γκράφιτι για την ενδοοικογενειακή βία (φωτ.: EUROKINISSI/Αντώνης Νικολόπουλος)

Ωρωπός: Την χτυπούσε, βιντεοσκοπούσε την κακοποίησή της και αναρτούσε τα βίντεο στα social media

6 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign