Τι άλλαξε στα ελληνικά σχολεία μετά τη Μικρασιατική καταστροφή
Η καταστροφή της Σμύρνης και η κατάρρευση του οράματος της Μεγάλης Ιδέας δεν είχε μόνο πολιτικές ή στρατιωτικές συνέπειες. Σε πολιτισμικό επίπεδο, η Ελλάδα ωθείται με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα στην αναψηλάφηση των πνευματικών καταβολών της και στην αναζήτηση των συντεταγμένων μιας αυτογενούς πολιτισμικής ταυτότητας. Ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός της χώρας αρχίζει να επαναπροσδιορίζεται μετά τα μοιραία γεγονότα του 1922.
Στα μαθητολόγια των σχολείων συναντά κανείς πια μαθητές που έχουν γεννηθεί στη Λεύκη της Μικράς Ασίας, την Κιουτάχεια, τα Δαρδανέλια, το Βατούμ, τη Ραιδεστό, την Άγκυρα, τη Μεσημβρία, το Ικόνιον, τη Μενεμένη, την Πάνορμο, τις Σαράντα Εκκλησιές, τη Χαριούπολη, το Λουλέ Μπουργκάς ή τη Σμύρνη. Υπάρχουν γυμνασιακά τμήματα που τα ποσοστά των προσφύγων μαθητών και μαθητριών φθάνουν ακόμα και το 60%.
Για πρώτη φορά μεγάλο μέρος του Ελληνισμού βρίσκεται ξεριζωμένο μακριά από τις αρχαϊκές του εστίες, εκεί όπου επί αιώνες δημιουργούσε και κατόρθωνε πνευματικά άλματα και οικονομικά θαύματα.
Πηγή: trenomag.wordpress.com