Με τη δρομολόγηση νέας λεωφορειακής γραμμής (η οποία θα κινείται κατά μήκος της ζώνης εξυπηρέτησης του μετρό), την ενίσχυση τριών υφιστάμενων οι οποίες διέρχονται από περιοχές και άξονες που εξυπηρετεί το μετρό, καθώς και τη δημιουργία άμεσης ομάδας δράσης, η οποία αποτελείται από οδηγούς και σταθμάρχες του ΟΑΣΘ που θα μπορούν να καλύψουν έκτακτες ανάγκες δρομολόγησης λεωφορείων, ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει ο ΟΑΣΘ την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Το νέο μέσο συγκοινωνίας στης πόλης θα διακόψει τη λειτουργία του από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου, και για το διάστημα αυτό ο ΟΑΣΘ προχωρά επιπλέον στην αναστολή των αδειών των οδηγών και των απαραίτητων σταθμαρχών.
Αναλυτικά τα μέτρα που ανακοίνωσε ο ΟΑΣΘ
Η νέα γραμμή Μ1
Δημιουργείται μια νέα λεωφορειακή γραμμή, η γραμμή Μ1, με χαρακτηριστικά ημι-εξπρές λειτουργίας. Θα εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και θα κινείται στον νοητό άξονα του μετρό, αλλά αντί της οδού Δελφών θα διέρχεται από την Κωνσταντίνου Καραμανλή και θα πραγματοποιεί 11 στάσεις.
Θα εξυπηρετείται από 17 αρθρωτά λεωφορεία, και η συχνότητά της στις ώρες αιχμής θα είναι 7,5’. Κατά τη μετάβαση θα σταματά στις στάσεις 25ης Μαρτίου, Γυμνάσιο, Ιπποκράτειο, Θεαγένειο, ΠΑΜΑΚ, ΑΧΕΠΑ, Καμάρα, Αγίας Σοφίας, Αντιγονιδών, Πλ. Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός. Κατά την επιστροφή θα σταματά στις στάσεις Ζωγράφου, Πλ. Δημοκρατίας, Αντιγονιδών, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, ΑΧΕΠΑ, Πανεπιστήμιο Μακεδονία, Θεαγένειο, Ιπποκράτειο, Μ. Μπότσαρη, 25ης Μαρτίου.
Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από τις 05:00 μέχρι τις 00:30 από Κυριακή έως Πέμπτη, ενώ τις Παρασκευές και τα Σάββατα τα δρομολόγια θα σταματούν στη 01:00.
Οι γραμμές που ενισχύονται
Από την προσεχή Δευτέρα, ο ΟΑΣΘ ενισχύει τρεις λεωφορειακές γραμμές:
• Γραμμή 3, που εκτελεί το δρομολόγιο ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός,
• Γραμμή 31, που εκτελεί το δρομολόγιο Βούλγαρη-ΚΤΕΛ και
• Γραμμή 39, που εκτελεί το δρομολόγιο Κηφισιά-Δικαστήρια.
Οι γραμμές αυτές περνούν από τη ζώνη επιρροής του μετρό και μπορούν να εξυπηρετήσουν επιβάτες του. Η γραμμή 3 θα ενισχυθεί με δύο λεωφορεία (από τα 15 που έχει σήμερα θα πάει στα 17) και η μέση συχνότητά της θα πέσει από τα 15’ στα 8’. Η γραμμή 31 θα ενισχυθεί με τρία λεωφορεία (από τα 10 θα πάει στα 13) και η μέση συχνότητά της θα πέσει από τα 16’ στα 10’. Η γραμμή 39 θα ενισχυθεί με τέσσερα λεωφορεία και θα διαθέτει συνολικά 12 (από 8 που έχει σήμερα). Η συχνότητά της θα πέσει από τα 20’ στα 11’.
Η ομάδα δράσης
Παράλληλα, με πρωτοβουλία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη, συγκροτήθηκε άμεση ομάδα δράσης, η οποία αποτελείται από οδηγούς και σταθμάρχες του Οργανισμού. Τόσο οι οδηγοί όσο και οι σταθμάρχες θα βρίσκονται σε κατάσταση ετοιμότητας ώστε, εφόσον χρειαστεί, να καλύψουν οποιοδήποτε κενό δημιουργηθεί σε κάποια λεωφορειακή γραμμή για έκτακτους λόγους, όπως, για παράδειγμα, η ασθένεια κάποιου οδηγού.
Έτσι, εφόσον υπάρξει πρόβλημα, θα αναλαμβάνει το δρομολόγιο άλλος οδηγός, ο οποίος θα προέρχεται από τη συγκεκριμένη ομάδα. Στόχος είναι κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα να μην υπάρξουν απώλειες δρομολογίων, κάτι που σε φυσιολογικές συνθήκες είναι αναπόφευκτο.
«Στον ΟΑΣΘ είμαστε σε… κόκκινο συναγερμό, για να μπορέσουμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, να καλύψουμε τις ανάγκες μετακίνησης των επιβατών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», δηλώνει ο Κώστας Ταγγίρης, και τονίζει: «Θέλω να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ που δέχτηκαν το πάγωμα των αδειών τους και βάζουν πλάτη, βάζουν την ψυχή τους, για να εξυπηρετήσουμε τους επιβάτες σε μια κρίσιμη περίοδο.
»Θέλω επίσης να απευθύνω έκκληση προς τους οδηγούς των αυτοκινήτων, να σκέφτονται πριν σταθμεύσουν ή κάνουν στάση κάπου που δεν επιτρέπεται, ώστε να μην δημιουργούν προβλήματα στα λεωφορεία. Οι λεωφορειολωρίδες πρέπει να είναι ανοιχτές, προκειμένου τα λεωφορεία να εκτελούν τα δρομολόγιά τους με ταχύτητα και να μπορούν να τηρούνται τα προγράμματα».
Ο Κ. Ταγγίρης επισημαίνει επίσης ότι «σε κάθε περίπτωση, το χρονικό διάστημα που θα μείνει εκτός λειτουργίας το μετρό είναι μικρό, ένας μήνας. Στον ΟΑΣΘ έχουμε λάβει μέτρα για να συνδράμουμε, συνεπώς εάν δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα, θα είναι διαχειρίσιμο».
















