Περίπου μία εβδομάδα απομένει μέχρι την έναρξη των φετινών θερινών εκπτώσεων στη χώρα μας που γεννούν προσδοκίες στον εμπορικό κόσμο για αύξηση του συνολικού τζίρου.
Πρώτη μέρα είναι η Δευτέρα 14 Ιουλίου και τελευταία το Σάββατο 30 Αυγούστου, ενώ προτείνεται η λειτουργία των καταστημάτων και την Κυριακή 20 Ιουλίου.
Όπως σημειώνει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης, το εμπόριο αισιοδοξεί σε αυξημένη αγοραστική κίνηση, ιδιαίτερα σε μία περίοδο που οι τουριστικές ροές είναι αυξημένες αποκλιμακώνοντας τον πληθωρισμό και αποφεύγοντας το «θερινό πληθωριστικό μπουρίνι» λόγω αυξημένης ζήτησης.
Σημειώνει ωστόσο ότι, φέτος, οι «οιωνοί» δεν είναι ιδιαίτερα καλοί σε ότι αφορά τα στοιχεία της Eurostat που δείχνουν τον ετήσιο πληθωρισμό του 2025 στη χώρα μας να διαμορφώνεται στο 3,6% τον Ιούνιο, από 3,3% τον Μάιο και από 2,5% το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι. Επιπλέον, σύμφωνα και με τα στοιχεία την ΕΛΣΤΑΤ οι πληθωριστικές πιέσεις στην Ελλάδα φάνηκαν από τον Μάιο, όταν ο ΔΤΚ κατέγραψε ετήσια αύξηση 2,5% και μάλιστα με τις τιμές στην ένδυση-υπόδηση να «ευθύνονται» κατά 6,6%, οι υπηρεσίες με 6,8% και ακολούθησαν η στέγαση με 6%, οι μεταφορές 2,8% και η διατροφή με 2,6%.
Ο πρόεδρος εκτιμά ότι οι αβέβαιες και ευμετάβλητες συνθήκες θα επηρεάσουν την απόκλιση του πληθωρισμού στη χώρα μας και το τρίτο τρίμηνο του έτους, γι’ αυτό και όπως υπογραμμίζει, ένας, ακόμη, στόχος της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων είναι να καταφέρει να λειτουργήσει ως «αντίδοτο» και να περιορίσει τον «πολυδιάστατο» πληθωρισμό, τουλάχιστον, κατά μισή μονάδα.
«Ο εμπορικός κόσμος διατηρεί την αισιοδοξία του και εναποθέτει τις ελπίδες του για μεγαλύτερο τζίρο από πέρυσι στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου και οι ξένοι επισκέπτες θα μπουν στο άθροισμα του τζίρου με την εισαγόμενη κατανάλωση. Οι ελκυστικές τιμές σε επιλεγμένα και επώνυμα είδη συνήθως λειτουργεί ως μαγνήτης για το αγοραστικό κοινό, το οποίο ωστόσο συγκρίνει τις εκπτωτικές τιμές που προσφέρονται στα e-shops. Το επιθυμητό είναι οι εκπτώσεις να περιορίσουν το πληθωριστικό καλοκαιρινό μπουρίνι, να βελτιώσουν το οικονομικό κλίμα του Γ’ Τριμήνου του έτους και να ενισχύσουν τη καταναλωτική εμπιστοσύνη στην αγορά. Μακάρι οι πελάτες μας να αξιοποιήσουν τις εκπτώσεις και οι έμποροι να αυξήσουμε τις πωλήσεις» δήλωσε ο Βασίλης Κορκίδης.
Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Νίκος Κογιουμτσής μιλώντας με δημοσιογράφους, σε ό,τι αφορά στις εκπτώσεις, συνέστησε στους καταναλωτές προσοχή στις διαδικτυακές αγορές, αλλά και έρευνα αγοράς με σκοπό την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής, αλλά και την αποφυγή πλασματικών εκπτώσεων. Ερωτηθείς σχετικά με τα υποχρεωτικά καρτελάκια αναγραφής των τιμών ο Νίκος Κογιουμτσής τόνισε ότι τα ταμπελάκια είναι απολύτως αναγκαία για τη διαφάνεια στην αγορά. Πρόσθεσε ότι οι επιχειρηματίες πρέπει να συμμορφώνονται με τη νομοθεσία, ενώ οι αρμόδιες Αρχές οφείλουν να πραγματοποιούν ελέγχους και να επιβάλουν πρόστιμα όπου χρειάζεται. Αυτό, όπως είπε, προστατεύει τόσο τους καταναλωτές όσο και τους συνεπείς επαγγελματίες από αθέμιτο ανταγωνισμό.