pontosnews.gr
Δευτέρα, 16/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Μαρία Κάλλας: Ένας αιώνας από τη γέννηση της δικής μας Casta Diva

Μύθοι και αλήθειες για τη γυναίκα που άλλαξε την όπερα. Γράφει ο Σπύρος Δευτεραίος

2/12/2023 - 1:04μμ
(Φωτ.: Facebook / Maria Callas)

(Φωτ.: Facebook / Maria Callas)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Το 2023, που σε λιγότερο από έναν μήνα τελειώνει, ήταν το Έτος Μαρίας Κάλλας. Όπου και αν γυρνούσες στα ΜΜΕ, έβλεπες και διάβαζες να μιλάνε γι’ αυτήν. Όχι πως ξεχάστηκε ποτέ. Η Ελληνίδα υψίφωνος μπορεί να έφυγε νωρίς, να έζησε μια μυθιστορηματική αλλά άγρια –ενίοτε και άδικη– ζωή, όμως αγαπήθηκε και λατρεύτηκε όσο λίγες για το είδος της μουσικής που υπηρέτησε.

Δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι η αγάπη προς το πρόσωπο, το βίο και το έργο της, δεν είχε να ζηλέψει τίποτα από την αντίστοιχη λατρεία σε έναν ποπ ή ροκ σταρ.

Υπήρχε βέβαια και το παρασκηνιακό κομμάτι. Και δεν εννοούμε μόνο τον άτυχο –και, γιατί όχι, αταίριαστο– έρωτα με τον Αριστοτέλη Ωνάση, αλλά και τα σκαμπανεβάσματα στην καριέρα της αλλά και τα θέματα υγείας που είχε. Οι ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι το σενάριο με την καταστροφική προσωπική ζωή είναι η σκληρή μεν αλλά αληθινή ηδονή του κοινού. To «δεν μπορεί να τα ‘χεις όλα». Ασχέτως ότι υπήρξαν είδωλα που τα είχαν όλα. Η Κάλλας, δυστυχώς για εκείνην, δεν τα είχε.

Ξέχωρα όμως από το θέμα «κλειδαρότρυπα», η Κάλλας, με τα μοναδικά φωνητικά και υποκριτικά προσόντα της, ανανέωσε την όπερα και το ρεπερτόριό της. Και αυτό είναι που κρατάμε.

Το ξεκίνημα

Γεννήθηκε σαν σήμερα, το 1923, στη Νέα Υόρκη από γονείς οικονομικούς μετανάστες. O πατέρας φαρμακοποιός από τη Μεσσηνία, η μητέρα από τη Φθιώτιδα. Η Μαρία Σοφία Άννα Καικιλία Καλογεροπούλου, όπως ήταν το πλήρες όνομά της, από νωρίς άρχισε να ασχολείται με τη μουσική, παίρνοντας τα πρώτα μαθήματα πιάνου-σολφέζ, και σε ηλικία 11 ετών κέρδισε το α’ βραβείο σε διαγωνισμό παιδικών φωνών. Το 1937, μετά το διαζύγιο των γονιών της, εγκαταστάθηκε με τη μητέρα της και τη μεγάλη αδελφή της στην Αθήνα και εγγράφηκε στο Εθνικό Ωδείο.

Ο πρώτος ρόλος της ήταν η «Σαντούτσα» στην όπερα του Μασκάνι Καβαλερία Ρουστικάνα, σε παράσταση των μαθητών του ωδείου.

Τα χρόνια της Αθήνας (φωτ.: Facebook / Maria Callas)

Το 1940 προσλήφθηκε στην Εθνική Λυρική Σκηνή και το 1941 πρωτοεμφανίστηκε ως «Βεατρίκη» στην οπερέτα Βοκάκιος του Σουπέ. Παρέμεινε ως το 1945, και ανάμεσα στα έργα στα οποία συμμετείχε ήταν ο Πρωτομάστορας του Μανώλη Καλομοίρη. Το μόνο ελληνικό έργο που τραγούδησε. Το 1945 επιστρέφει στην Αμερική και στον πατέρα της με σκοπό τη διεθνή καριέρα. Κάθε αρχή και δύσκολη και για δύο χρόνια μένει άνεργη. Tότε, μετά από μία επιτυχημένη ακρόαση τής ανέθεσαν να τραγουδήσει την «Τζιοκόντα» στην ομώνυμη όπερα του Αμίλκαρε Πονκιέλι στην Αρένα της Βερόνας, έναν από τους σπουδαιότερους λυρικούς χώρους της Ιταλίας. Και εδώ ισχύει το κάθε αρχή και δύσκολη, αφού γλίστρησε στη γενική δοκιμή και στραμπούληξε τον αστράγαλό της. Αλλά η αρχή έγινε.

(Φωτ.: Facebook / Maria Callas)

Η πατρική φιγούρα

Στη Βερόνα, την πόλη του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, η Μαρία γνωρίζει τον βιομήχανο Τζανμπατίστα Μενεγκίνι. Αν και είχε σχεδόν τα διπλά της χρόνια, στις 21 Απρλίου 1949 παντρεύονται. Οι βιογράφοι της λένε ότι τον αγάπησε ίσως για να αναπληρώσει συναισθηματικά την απουσία της πατρικής φιγούρας, όπως γράφτηκε.

Με τον Μενεγκίνι, το 1949 (φωτ.: Facebook / Maria Callas)

Με τη βοήθεια του Μενεγκίνι η καριέρα της Κάλλας απογειώθηκε, και το 1951 τραγουδάει στη Σκάλα του Μιλάνου τους Σικελικούς Εσπερινούς του Τζουζέπε Βέρντι. Η οικογένεια του Μενεγκίνι μιλούσε για μια αδίστακτη γυναίκα που τον εκμεταλλεύτηκε για να ανέβει. Ήταν όμως έτσι;

Σε επιστολές προς τη γραμματέα της, σύμφωνα με μια από τις βιογραφίες της, η Κάλλας αναφέρει «Ο σύζυγός μου με παρενοχλεί ακόμα, παρότι μου έκλεψε πάνω από τη μισή περιουσία μου, μεταφέροντας τα πάντα στο όνομά του μετά το γάμο μας… Υπήρξα ανόητη […] που τον εμπιστεύτηκα». Παράλληλα τον χαρακτηρίζει «παράσιτο» που «περνιέται για εκατομμυριούχος ενώ δεν έχει δεκάρα».

Μετά τη Σκάλα του Μιλάνου, ήταν η σειρά της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης. Η Ελληνίδα ντίβα επιβάλλει πλήρως τους όρους της, αναγκάζοντας τον διευθυντή της Ράντολφ Μπινγκ όχι μόνο να της καταβάλει το μεγαλύτερο ποσό που είχε πληρώσει ποτέ για καλλιτέχνη, αλλά και να δηλώσει ότι η πρώτη εμφάνιση της Κάλλας εκεί ήταν η πιο συναρπαστική βραδιά της ζωής του.

Η Κάλλας είναι πλέον στην κορυφή.

Και ως επιστέγασμα, το καλοκαίρι του 1957 εμφανίστηκε στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και κυριολεκτικά αποθεώθηκε. Ασχέτως αν οι εφημερίδες της εποχής είχαν κάνει πάρτι με το ποσό που στοίχισε όλη η παράσταση.

Η κρίσιμη καμπή και η γνωριμία

Παράλληλα, η εξαντλητική δίαιτα στην οποία είχε υποβληθεί και οι φωνητικοί ακροβατισμοί της είχαν επιπτώσεις στην ποιότητα της φωνής της, η οποία σταδιακά άρχισε να αδυνατίζει στις υψηλές νότες.

Από το 1958 άρχισε η καθοδική της πορεία. Τον Ιανουάριο στη Ρώμη αποχώρησε μετά την Α’ Πράξη της Νόρμας του Μπελίνι και αποδοκιμάστηκε από το κοινό, και τον Μάιο η Σκάλα του Μιλάνου διέκοψε το συμβόλαιό της. Ο Τύπος άρχισε να της επιτίθεται και πολλοί βρήκαν την ευκαιρία που χρόνια ζητούσαν να χύσουν χολή στην Ελληνίδα θεά, «αυτή την καλλιτέχνιδα δεύτερης κατηγορίας, που έγινε Ιταλίδα χάρη στο γάμο της, Μιλανέζα χάρη στον αδικαιολόγητο θαυμασμό μιας μερίδας του κοινού της Σκάλας, και διεθνής χάρη στην επικίνδυνη φιλία της με την Έλσα Μάξγουελ [σ.σ.: μια δημοσιογράφο που ανέβαζε και κατέβαζε πρόσωπα]», σχολίαζε με κακοήθεια η ιταλική εφημερίδα Il Giorno.

Την ίδια χρονιά συνεργάστηκε με τους Αλέξη Μινωτή και Γιάννη Τσαρούχη για μια νέα παραγωγή της Μήδειας του Κερουμπίνι στην Όπερα του Ντάλας. Αυτή η παράσταση μεταφέρθηκε το 1959 στο Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου, και σ’ αυτήν τη θριαμβευτική πρεμιέρα η Κάλλας γνώρισε τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Με τον Ωνάση σε εξοδό τους το 1962 (Φωτ.: Facebook / Maria Callas)

Ο έρωτας είναι μια μεγάλη τραγωδία

Όταν έγινε γνωστή η σχέση τους, δεν έλειψαν τα αρνητικά –έως δηλητηριώδη– σχόλια. Φαινομενικά ήταν ένα αταίριαστο ζευγάρι, αλλά όταν ερωτεύεσαι ξεχνάς τα πάντα.

Εκείνη ζητά διαζύγιο από τον σύζυγό της –αρνείται να της το δώσει– για να παντρευτεί τον Ωνάση. Στις 30 Μαρτίου 1960 γέννησε το παιδί του Αριστοτέλη Ωνάση, το οποίο ονόμασε Όμηρο Λενγκρίνι. Το παιδί γεννήθηκε με καισαρική τομή αλλά πέθανε λίγες ώρες αργότερα από αναπνευστικά προβλήματα. Η Κάλλας τού έδωσε το όνομα του θείου του Ωνάση και το ψευδώνυμο «Λενγκρίνι», για να μην αποκαλυφθεί το μυστικό της.

Το 1966 απεκδύεται την αμερικανική υπηκοότητα και λαμβάνει την ελληνική.

Με αυτή της την ενέργεια λύεται και τυπικά ο γάμος της με τον Μενεγκίνι. Πλέον, ελπίζει ότι ο Αριστοτέλης Ωνάσης θα της ζητήσει να παντρευτούν, κάτι που τελικά δεν συμβαίνει, καθώς τον Ιούλιο του 1968 ο Έλληνας μεγιστάνας παντρεύεται τη χήρα του Αμερικανού προέδρου Τζον Κένεντι, Τζάκι.

Το 1962 με την Marylin στα γενέθλια του Κένεντι. Και κάπου μέσα ήταν η Τζάκυ (φωτ.: Facebook / Maria Callas)

Αυτή του η πράξη βυθίζει σε κατάθλιψη την κορυφαία υψίφωνο, που η καριέρα της είχε αρχίσει να παίρνει ξανά την κατιούσα. Το 1962 τραγούδησε Όμπερον του Βέμπερ στο Λονδίνο, και οι Times έγραψαν: «Τώρα πια η φωνή της μπορεί να χαρακτηριστεί άσχημη και εκτός τόνου», όμως το κοινό συνέχισε να την αποθεώνει. Λόγω Μενεγκίνι, έχει τελειώσει από τις ιταλικές σκηνές. Το 1965 παίζει Νόρμα στο Παρίσι. Στην Γ’ Πράξη κατέρρευσε επί σκηνής και μεταφέρθηκε λιπόθυμη στο καμαρίνι της.

Τελευταία πράξη

Η φημολογία για τη σχέση με τον Ωνάση συνεχιζόταν ακόμα και μετά το γάμο του με τη Τζάκι. Fake news ή όχι, υπήρξαν και αναφορές σε κουτσομπολίστικα έντυπα της εποχής που μιλούσαν ακόμα και για κρυφές συναντήσεις τους. Η Κάλλας προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της, και το 1969 παίζει στο σινεμά σε έναν ρόλο που την είχε σημαδέψει: Τη Μήδεια, και μάλιστα σε σκηνοθεσία του αιρετικού Πιερ-Πάολο Παζολίνι. Ήταν τόλμημα, και της πιστώνεται.

Με τον Παζολίνι στα γυρίσματα της Μήδειας (φωτ.: Facebook / Maria Callas)

Συνεχίζει να ηχογραφεί δίσκους, διδάσκει όπερα στη Μουσική Σχολή Juilliard της Νέας Υόρκης, ενώ η τελευταία της εμφάνιση έγινε στην πόλη Σαπόρο της Ιαπωνίας στις 11 Δεκεμβρίου 1974.

Και μετά σιωπή. Κλείστηκε στο διαμέρισμά της στο Παρίσι και τον εαυτό της. Η μεγάλη ντίβα έφυγε από τη ζωή το πρωί της 16ης Σεπτεμβρίου 1977 από καρδιακή προσβολή, σε ηλικία 54 ετών. Κάπως σαν τις ηρωίδες που ερμήνευσε.

Οι μετά «αποκαλύψεις»

Στη βιογραφία της που κυκλοφόρησε το 2021, με τίτλο Cast a Diva: The Hidden Life of Maria Callas και υπογράφεται από τη Lyndsy Spence, παρουσιάζονται και άλλες άγνωστες πτυχές από τη ζωή της Κάλλας ειδικά για τη σχέση που είχε με τον Αριστοτέλη Ωνάση, που ήταν πολλές φορές βίαιος απέναντί της σε σημείο που ίδια να μην θέλει ούτε να της τηλεφωνήσει.

Όπως είχε αναφέρει η βιογράφος στον Guardian, «Υπάρχουν επίσης ανατριχιαστικές πληροφορίες από το ημερολόγιο στενού φιλικού της προσώπου που περιγράφουν λεπτομερώς πώς ο Ωνάσης την νάρκωνε, κυρίως για σεξουαλικούς λόγους. Μάλιστα σε επιστολή της προς τη γραμματέα της, η Κάλλας εκμυστηρεύεται πως «Δεν θα ήθελα ο Ωνάσης να μου τηλεφωνήσει και να αρχίσει ξανά να με βασανίζει»!

Όσο για το θάνατό της; Ακόμα και για αυτοκτονία γράφτηκε. Το μεγαλείο και η τραγωδία δηλαδή μαζί. Και τυλιγμένο από μια απέραντη, όπως αποδείχτηκε, μοναξιά.

Σπύρος Δευτεραίος

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ. αρχείου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα το 1987 η Εθνική Ελλάδας μπάσκετ κατακτούσε την κορυφή της Ευρώπης

14/06/2025 - 2:50μμ
Ο πίνακας ζωγραφικής «Μάχη πρώτη των Αθηνών» διά χειρός του Παναγιώτη Ζωγράφου και με την καθοδήγηση του Μακρυγιάννη. Η σκηνή από την Ελληνική Επανάσταση περιγράφεται ως εξής: 1. Η Ακρόπολις των Αθηνών, όπου την εκρατούσαν οι εντόποιοι Τούρκοι. 2. Ο Σαρπετζές, ομοίως τον εκρατούσαν οι Τούρκοι. 3. Οι Έλληνες εις τα ταμπούρια των και πολέμουν τους Τούρκους. 4. Οι Έλληνες έβαλαν τας σκάλας και ορμώντες εμβήκαν και εκυρίευσαν τον Σερπετζέν λεγόμενον. 5. Οι Έλληνες και οι Τούρκοι ανακατώθησαν και σκοτώνονται. 6. Αι γυναίκες περιποιούνται τους άνδρας των και τα τέκνα των και συγγενείς των. 7. Μέρος των οικιών των Αθηνών, η Πύλη του Ανδριανού και αι στήλαι του Ολυμπίου Διός. -8. Το Σέντζος (φωτ.: commons.
wikimedia.org/wiki/ File: Zografos-Makriyannis_ 10_First_battle_of_Athens.jpg)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα, το 1822, έγινε η Άλωση της Ακρόπολης των Αθηνών από τους Έλληνες

10/06/2025 - 3:32μμ
Η συνταγή της οικογένειας Νικολαΐδη (πηγή: Γενικά Αρχεία του Κράτους)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Διεθνής Ημέρα Αρχείων: Συνταγή για… πανάδες

9/06/2025 - 7:43μμ
«Ο Ιερός Λόχος μάχεται για την απελευθέρωση της Ελλάδος». Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Συλλογή Χαρακτικών
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Μάχη του Δραγατσανίου: Το τέλος του Ιερού Λόχου και ο προδομένος Υψηλάντης

7/06/2025 - 5:12μμ
(Φωτ.: aueb.gr & kopa.gr. Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ηλίας Τσιρκινίδης: Ο Παλαμάς των Ποντίων – Ο Σταυρέτες υμνητής της «ποντιακής νοσταλγίας»

4/06/2025 - 10:17πμ
(Φωτ.: ntng.gr)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ευαγγελία Σαμιωτάκη: Η ηθοποιός που έβαλε σε δεύτερη μοίρα την υποκριτική για την οικογένεια και κέρδισε

3/06/2025 - 1:41μμ
(Εικ.: Χ.Κ.)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ιωσήφ Αντωνόπουλος: Ο εθνομάρτυρας και ιερομάρτυρας μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ένας πεπαιδευμένος και φιλόμουσος κληρικός

3/06/2025 - 12:30μμ
Αντίγραφα των πινακίδων των ναζί υπάρχουν σήμερα στη μαρτυρική Κάνδανο (φωτ.: EUROKINISSI / Μιχάλης Καραγιάννης)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Το ολοκαύτωμα της Κανδάνου: Οι ναζί αφάνισαν το χωριό στις 3 Ιουνίου 1941

3/06/2025 - 10:15πμ
Οι Λάκης Σάντας και Μανώλης Γλέζος.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

30 Μαΐου 1941: Πώς ο Γλέζος και ο Σάντας κατέβασαν τη ναζιστική σημαία από την Ακρόπολη

30/05/2025 - 9:06πμ
(Εικ.: Αλεξία Ιωαννίδου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος και οι τελευταίες ημέρες της Κωνσταντινούπολης

29/05/2025 - 9:46πμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ο χάρτης που δημοσίευσε η Τουρκία (φωτ: Turkiye MSP Platform)

Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός της Τουρκίας «κόβει» το Αιγαίο στα δύο

4 λεπτά πριν
Εικόνα από την Τεχεράνη, σήμερα, μετά από ισραηλινό χτύπημα (φωτ.: EPA/ABEDIN TAHERKENAREH)

Πόλεμος Ισραήλ-Ιράν: Κλιμακώνεται η σύγκρουση – Τα χτυπήματα σε Τεχεράνη και Χάιφα

38 λεπτά πριν
(Φωτ.: seismoi.gr)

Σεισμός 4,2 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής

1 ώρα πριν
Μέλη και φίλοι της Ποντιακής Εστίας Μελβούρνης γύρω από την τούρτα των 49ων  γενεθλίων (φωτ.: NeosKosmos/Κώστας Ντεβές)

Σχεδόν πενηντάρισε η Ποντιακή Εστία Μελβούρνης – Αδιάκοπος ο αγώνας για την προβολή του ποντιακού ελληνισμού

2 ώρες πριν
(Φωτ.: EPA / Yoan Valat)

Δύσκολη πρόκριση του Τσιτσιπά στους «16» του Χάλε

2 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI)

Βαριά καμπάνα στην ομάδα χάντμπολ ΑΕΚ από την EHF – Αποκλεισμός ενός χρόνου από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις

3 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign