Υποχρεωτικά ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2022, προβλέπει συμφωνία της ΕΕ ανάμεσα σε διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εκπροσώπους των κυβερνήσεων των κρατών μελών της ΕΕ. Την είδηση δημοσίευσε η γερμανική εφημερίδα Die Welt, τονίζοντας ότι το μέτρο αυτό αποσκοπεί στη μείωση των τροχαίων.
Τα συστήματά αυτά θα εμποδίζουν την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, θα προειδοποιούν ακόμη και για κόπωση ή απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2017 περίπου 25.300 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ το 90% των ατυχημάτων αποδίδεται σε ανθρώπινο λάθος.
Όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα, στο μέλλον θα πρέπει να τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα περίπου 30 βοηθητικά συστήματα οδήγησης υψηλής τεχνολογίας. Εκτός από τα συστήματα ελέγχου που εμποδίζουν την εκκίνηση του αυτοκινήτου σε περίπτωση υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, θα περιλαμβάνουν κάμερες και αισθητήρες για την καταγραφή δεδομένων στα ατυχήματα, που θα είναι παρόμοια με τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών.
Το αυτοκίνητο θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα
Ένα άλλο βοηθητικό μέσο οδήγησης είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης, που θα εμποδίζει τους οδηγούς να υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας. Το σύστημα ISA (Intelligent Speed Adaption) θα παρεμβαίνει στα ηλεκτρονικά του οχήματος όταν εντοπίζει ένα όριο ταχύτητας βάσει ψηφιακών οδικών χαρτών ή αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας.
Στη συνέχεια, ο οδηγός θα ενημερώνεται για αυτό στην οθόνη. Αν δεν ανταποκριθεί, το όχημα θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα. Θεωρητικά, ο οδηγός θα μπορεί να απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα, για παράδειγμα κατά την προσπέραση, αλλά αν αγνοεί το όριο ταχύτητας για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ηλεκτρονικό σύστημα θα τον προειδοποιεί με διάφορα ηχητικά και οπτικά σήματα.
Σύμφωνα με την Ευρωπαία Επίτροπο Βιομηχανίας Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, ορισμένα από τα συστήματα ελέγχου βρίσκονται ήδη σε πολυτελή αυτοκίνητα, ωστόσο στο μέλλον θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε όλα τα οχήματα.
Τα συστήματα ελέγχου στην Ευρώπη θα τοποθετηθούν από το έτος 2022, αλλά από το 2024 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα.
«Ορισμένα από τα συστήματα είναι ήδη έτοιμα για παραγωγή σήμερα ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης», ανακοίνωσε ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA). «Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας θα είναι σε θέση να αποτρέψουν τα ατυχήματα, ενώ τα συστήματα παθητικής ασφάλειας, όπως ζώνες και αερόσακοι, μετριάζουν κυρίως το ατύχημα».
Πάντως, ο σύλλογος αυτοκινητιστών ADAC εξέφρασε επιφυλακτικότητα. Αν και χαιρέτισε με ικανοποίηση τη συντριπτική πλειοψηφία των μέτρων, καθώς βελτιώνουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, τόνισε ότι τα συστήματα θα πρέπει να έχουν ένα θετικό λόγο κόστους-οφέλους και να αντιπροσωπεύουν ένα λογικό πρόσθετο κόστος για τους αυτοκινητιστές.
















