Έναν πρωτότυπο, αν μη τι άλλο, τρόπο βρήκε μια εταιρεία με έδρα την Αττάλεια προκειμένου να τονώσει τον τουρισμό στα τουρκικά παράλια: να χρησιμοποιήσει ένα… υποβρύχιο για υποβρύχιες διαδρομές, στην αρχή στη Μεσόγειο και στη συνέχεια στο Αιγαίο και στη θάλασσα του Μαρμαρά. Το φιλόδοξο πρότζεκτ, ύψους 4 εκατ. δολαρίων, θα το υπηρετήσει το «Νέμο», ένα υποβρύχιο 48 θέσεων που φτιάχτηκε στη Φιλανδία και ανακαινίστηκε στην Ισπανία.
«Θέλαμε να φέρουμε κάτι καινούργιο και εναλλακτικό στον τουριστικό τομέα», δήλωσε στο Anadolu ο πρόεδρος της IHS Travel and Touristfly, Γιουνούς Εμρέ Γιαβούζιτζιτ.
Το «Νέμο» θα καταδύεται σε βάθος μέχρι 130 πόδια.
Οι υποβρύχιες ξεναγήσεις θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο από την Αλάγια. Στόχος, η συγκεκριμένη υπηρεσία να προσφέρεται 11 μήνες το χρόνο. «Σχεδιάζουμε να αγοράσουμε και άλλα υποβρύχια για να ξεκινήσουμε περιηγήσεις και στο Αιγαίο και στον Μαρμαρά, μέσα στο 2017», συμπλήρωσε ο Γιουνούς Εμρέ Γιαβούζιτζιτ.
Η πρωτοβουλία της συγκεκριμένης εταιρείας έρχεται σε μια εποχή που ο τουρισμός στην Τουρκία σημειώνει πτώση, ως αποτέλεσμα της μείωσης των αφίξεων Ρώσων και Ευρωπαίων τουριστών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Τουρισμού, το 2015 οι αφίξεις από το εξωτερικό μειώθηκαν κατά 1,61% σε σχέση με το 2014.
Η Αττάλεια, ήταν ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς ταξιδιωτών από τη Ρωσία, μέχρι και τη στιγμή της κατάρριψης του ρωσικού βομβαρδιστικού. Τον Δεκέμβριο του 2015, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2014, 47% λιγότεροι Ρώσοι επισκέφθηκαν το συγκεκριμένο παραθαλάσσιο θέρετρο.