Ξαναμπαίνει στις «ράγες» το έργο κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε από το βήμα της ημερίδας του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Παναγιώτης Σγουρίδης.
Όπως ανέφερε, βρέθηκε συμβιβαστική λύση μεταξύ του υπουργείου και του αναδόχου του έργου του μετρό για τις οικονομικές διαφορές και το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου, ενώ συναποφασίστηκε και η διατήρηση του ίδιου εργασιακού καθεστώτος για τους εργαζόμενους στα εργοτάξια.
Αναφερόμενος στον υπό κατασκευή σταθμό του μετρό στην οδό Βενιζέλου, στον οποίο εντοπίστηκαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, ανέφερε ότι θα προχωρήσει προς το τέλος του έργου, μετά την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να παραμείνουν τα αρχαία εντός του σταθμού κατά το πρότυπο των σταθμών μετρό της Αθήνας. Ωστόσο, ο υφυπουργός δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει μια μικρή μετατόπιση.
Από τα ευρήματα της Βενιζέλου
Αεροδρόμιο-λιμάνι
Την επανεκκίνηση των εργασιών καθαρισμού από τις νάρκες του 2ου διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης του αεροδρομίου «Μακεδονία» ανακοίνωσε στην ίδια εκδήλωση ο Π. Σγουρίδης. Όπως υποστήριξε, έχουν ήδη δοθεί δέκα εκατομμύρια ευρώ από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στον ανάδοχο εργολάβο για να προχωρήσει, ενώ έχουν λυθεί και τα προβλήματα φωτισμού του αεροδρομίου.
Εργασίες καθαρισμού από νάρκες και βλήματα του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου θα γίνουν και στο στρατόπεδο «Γκόνου», το οποίο βρίσκεται δίπλα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προκειμένου ο παρακείμενος χώρος να γίνει κέντρο ανάπτυξης logistics.
Τέλος, ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων ανακοίνωσε ότι στόχος του υπουργείου είναι η δημιουργία ενός ενιαίου μητροπολιτικού φορέα για τις επιβατικές μεταφορές στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης κατά το μοντέλο του ΟΑΣΑ στην Αθήνα. Για το σκοπό αυτόν θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία, συγκρότηση επιτροπής που θα επεξεργαστεί τα προσχέδια που υπάρχουν, και θα ακολουθήσει διαβούλευση.