Στην ασπρόμαυρη φωτογραφία μια γυναίκα είναι ξαπλωμένη στο πάτωμα με τα χέρια στα μαλλιά της. Φοράει ένα κοντό μαύρο φόρεμα με βαθύ ντεκολτέ, και ψηλά τακούνια. Η διαφήμιση που καταχωρίστηκε στις σελίδες του βρετανικού περιοδικού ELLE είναι του γαλλικού οίκου μόδας Yves Saint Laurent και απαγορεύτηκε από τη βρετανική εποπτική αρχή ASA καθώς κρίθηκε ότι το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε ήταν «παθολογικά αδύνατο».
«Θεωρούμε ότι το μοντέλο σε αυτήν τη φωτογραφία φαίνεται παθολογικά αδύνατο και κρίνουμε ότι αυτή η διαφήμιση είναι ανεύθυνη», λέει η απόφαση της ASA που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι η στάση του σώματος και ο φωτισμός στη διαφήμιση είναι τέτοια που διακρίνονται τα οστά της θωρακικής κοιλότητας, που δείχνουν προτεταμένα. Και οι μηροί και τα γόνατα, όμως, φαίνεται να έχουν παρεμφερές πλάτος «και τα οποία δείχνουν πολύ αδύνατα, ειδικά σε σχέση με τη στάση της και την αντίθεση ανάμεσα στα λεπτά της πόδια και στα παπούτσια που φοράει».
Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία της μόδας έχει δεχθεί έντονες επικρίσεις για τη χρήση υπερβολικά αδύνατων μοντέλων στις διαφημίσεις. Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι με αυτό τον τρόπο προωθούνται μη ρεαλιστικά και νοσηρά πρότυπα για τα κορίτσια και τις γυναίκες. Τον περασμένο χρόνο, με πρωτοβουλία ενός μπλόγκερ στο Λος Άντζελες συγκεντρώθηκαν 50.000 υπογραφές διαμαρτυρίας καλώντας τον οίκο Yves Saint Laurent να σταματήσει να χρησιμοποιεί πολύ αδύνατα μοντέλα.