Περιθωριοποίηση, εκφοβισμός, λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία αποτελούν καθημερινότητα για την πλειονότητα των χαρισματικών παιδιών, όπως δηλώνει ο Αλέξανδρος Παπανδρέου, υπεύθυνος του τομέα χαρισματικών παιδιών της ελληνικής Mensa (διεθνής οργανισμός που εστιάζει στην αναγνώριση και ανάπτυξη της ανθρώπινης ευφυΐας) και δημιουργός των πρώτων εκπαιδευτικών προγραμμάτων γι’ αυτά τα παιδιά.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρατίθενται, ο σχολικός εκφοβισμός ασκείται στα χαρισματικά άτομα που αποτελούν και τη μειοψηφία, κυρίως επειδή δεν έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα και τις ίδιες δραστηριότητες με τα υπόλοιπα παιδιά και κάνουν ερωτήσεις από τη δίψα τους να μαθαίνουν συνεχώς νέα πράγματα.
Παράλληλα τονίζει ότι προβάλλει επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει προσαρμοσμένη εκπαίδευση στην Ελλάδα, όχι μόνο για τα χαρισματικά παιδιά, αλλά και για όποιον μαθητή την χρειαστεί.
Όπως επίσης αναφέρει ο 30χρονος υπότροφος υποψήφιος διδάκτορας του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», όντας και ο ίδιος χαρισματικό παιδί, «το ζήτημα είναι να μάθουμε σε αυτά τα παιδιά να διαχειρίζονται την πίεση που πηγάζει από τον σχολικό εκφοβισμό, το αίσθημα της απομόνωσης και τις υψηλές προσδοκίες που έχουν από αυτά τόσο οι γονείς όσο και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον».