Τα τελευταία δραματικά λεπτά πριν από τη συντριβή του Falcon 50 έξω από την Άγκυρα –που στοίχισε τη ζωή στον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου της κυβέρνησης της Τρίπολης και σε ακόμη επτά άτομα (ανάμεσά τους η Ελληνίδα αεροσυνοδός Μαρία Παππά)–, κατέγραψαν τα συστήματα επικοινωνίας του πιλότου με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.
Τους διαλόγους έδωσε στη δημοσιότητα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών Αμπντουλκαντίρ Ουραλόγλου, αποκαλύπτοντας ότι από την απογείωση μέχρι τη συντριβή μεσολάβησαν μόλις 21 λεπτά.
Το αεροσκάφος με νηολόγιο 9H-DFS που εκτελούσε την πτήση HMJ185, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Εσένμπογκα της Άγκυρας στις 20:17 τη Δευτέρα, με προορισμό το αεροδρόμιο Μιτίγκα στην Τρίπολη της Λιβύης. Αρχικά όλα εξελίσσονταν κανονικά και στις 20:25 έλαβε άδεια να ανέβει στα 34.000 πόδια.
Λίγα λεπτά αργότερα, στις 20:31, ενώ βρισκόταν περίπου στα 32.000 πόδια, το πλήρωμα εξέπεμψε το πρώτο σήμα κινδύνου: «PAN-PAN, PAN-PAN», αναφέροντας γενική ηλεκτρική βλάβη και ζητώντας άμεση καθοδήγηση για επιστροφή στην Άγκυρα.
Το σήμα PAN-PAN δηλώνει επείγουσα κατάσταση που απαιτεί άμεση προσοχή, χωρίς όμως να υπάρχει ακόμη άμεσος κίνδυνος για τη ζωή – σε αντίθεση με το MAYDAY που εκπέμπεται όταν η κατάσταση είναι κρίσιμη.
Ένα λεπτό αργότερα, οι ελεγκτές έδωσαν οδηγίες πορείας και καθόδου. Στις 20:33, ο πιλότος ενεργοποίησε τον κωδικό 7700, τον διεθνή κωδικό γενικής έκτακτης ανάγκης, που σηματοδοτεί σοβαρό κίνδυνο.
Από εκείνη τη στιγμή, τα δεδομένα ύψους άρχισαν να χάνονται από τα ραντάρ. Στις 20:34 οι παρεμβολές στις επικοινωνίες αυξήθηκαν και οι ελεγκτές προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή με το πλήρωμα μέσω διαφορετικών συχνοτήτων.
Στις 20:35, το αεροσκάφος εξέπεμψε ακόμη ένα PAN-PAN και έλαβε νέες οδηγίες πορείας. Όμως, μέχρι τις 20:36 οι επικοινωνίες είχαν σχεδόν καταρρεύσει: η φωνή του πιλότου ακουγόταν μετά βίας και τα στοιχεία πτήσης εξαφανίζονταν από τις οθόνες.
Στις 20:38 το Falcon 50 χάθηκε εντελώς από τα ραντάρ. Για περίπου πέντε λεπτά οι ελεγκτές προσπάθησαν επανειλημμένα να επικοινωνήσουν σε πολλαπλές συχνότητες, χωρίς καμία απάντηση.
Με άγνωστη τη θέση του αεροσκάφους, το αεροδρόμιο Εσένμπογκα ανέστειλε προσωρινά τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις, ενώ κινητοποιήθηκαν άμεσα ομάδες έρευνας και διάσωσης από αέρος και εδάφους.
Λίγο αργότερα, το Κέντρο Αναγνωρίσεων Αεράμυνας της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας επιβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος συνετρίβη κοντά στο χωριό Κεσίκαβακ, στην περιοχή Χαϊμάνα της Άγκυρας.
Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Al-Haddad’ı taşıyan uçağın enkazına ulaşıldı
▪️ Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan Trablus’a gitmek üzere havalanan uçakla irtibat kesildi
▪️ Uçakta Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Ahmed Al-Haddad’ın da bulunduğu… pic.twitter.com/5S6UPQPzKv
— Anadolu Ajansı (@anadoluajansi) December 23, 2025
Από το σημείο της τραγωδίας ανακτήθηκαν ο καταγραφέας φωνής πιλοτηρίου (CVR) και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης, τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά». Όπως ανακοινώθηκε, η ανάλυσή τους θα γίνει σε ουδέτερη χώρα, προκειμένου να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια της συντριβής.
















