Μια βραδιά «υψηλής κοινωνίας και λαμπερών καλεσμένων» με την ονομασία «Pink Ball» διοργανώθηκε το Σάββατο 18/10 στην αίθουσα του Βρετανικού Μουσείου όπου φυλάσσονται(;) τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Στην πολυτελή εκδήλωση συγκέντρωσης πόρων (fundraiser) –ένα δείπνο υψηλής κοινωνίας σε ροζ διακόσμηση– παρευρέθηκαν περίπου 800 προσκεκλημένοι που είχαν καταβάλει κατ’ άτομο το λιγότερο 2.000 λίρες.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Εντ Βέιζι, επικεφαλής της καμπάνιας Parthenon Project για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, σύμφωνα με το ethnos.gr.
Όπως είναι φυσικό, όταν το γεγονός έγινε γνωστό στην Ελλάδα ξεσηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων. Η αρχή έγινε από μια ανάρτηση της Μαρέβας Γκραμπόβσκι στο instagram. Εκεί η σύζυγος του πρωθυπουργού αναφέρει μεταξύ άλλων: «Την ώρα που έχει ξεκινήσει ένας δημόσιος διάλογος για την επανένωση του μνημείου, η απόφαση του Μουσείου να πραγματοποιηθεί η εκδήλωση σε αυτόν το χώρο ήταν –το λιγότερο– άστοχη».
View this post on Instagram
Τη σκυτάλη όπως είναι φυσικό πήρε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία μιλώντας σε δημοσιογράφους είπε: «Κατ’ επανάληψη και διαχρονικά το υπουργείο Πολιτισμού έχει καταδικάσει τα δείπνα, τις δεξιώσεις και τις επιδείξεις μόδας που διοργανώνονται στους χώρους των μουσείων, στους οποίους εκτίθενται μνημεία και έργα τέχνης. Τέτοιες ενέργειες είναι προσβλητικές για τα πολιτιστικά αγαθά και θέτουν σε κίνδυνο τα ίδια τα εκθέματα.
»Αυτό ακριβώς έπραξε το προηγούμενο Σάββατο η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου, χρησιμοποιώντας για μία ακόμη φορά τα Γλυπτά του Παρθενώνα ως διακοσμητικά στοιχεία για το δείπνο που οργάνωσε.
»Η ασφάλεια, η ακεραιότητα και η ηθική των μνημείων θα έπρεπε να αποτελεί το κύριο μέλημα του Βρετανικού Μουσείου, το οποίο για μια ακόμη φορά επιδεικνύει προκλητική αδιαφορία».
Από την πλευρά της, η Νάγια Γρηγοράκου (υπεύθυνη Κ.Τ.Ε. Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ) εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι «αποτελεί ανεπίτρεπτη και προσβλητική για τα μουσειολογικά δεδομένα η προβολή των αριστουργημάτων της τέχνης ανάμεσα σε διακοσμητικά εστίασης και όχι μόνο. […] Η καθυστερημένη αντίδραση οργής της ηγεσίας του ΥΠΠΟ δείχνει για ακόμη μία φορά την έλλειψη στρατηγικής και υπεύθυνης πολιτικής για το ζήτημα του εθνικού στόχου, που είναι για εμάς η επιστροφή των γλυπτών εκεί που πραγματικά ανήκουν».