Κινήθηκε για πάνω από μια δεκαετία στον χώρο του κινηματογράφου και του θεάτρου. Η Νίκη Λινάρδου έγινε πρωταγωνίστρια, βίωσε τον μύθο του Πυγμαλίωνα με τον Αλέκο Σακελλάριο στο πλευρό της και όταν κάποια στιγμή είπε «αντίο» και ασχολήθηκε με άλλο επάγγελμα, δεν ξαναγύρισε, ούτε για ένα γκεστ, ούτε για ένα καρέ. Το ίδιο σεμνή ήταν και στο δημόσιο λόγο. Απειροελάχιστες συνεντεύξεις της βρίσκει κάποιος στο διαδίκτυο. Κάτι που σημαίνει ότι δεν επιζητούσε την δημοσιότητα άνευ λόγου.
Η Νίκη Λινάρδου, υπήρξε μια ξεχωριστή περίπτωση, που την κατάλληλη στιγμή από πρωταγωνίστρια, πέρασε πίσω από τις κάμερες σαν παραγωγός.
Θα μπορούσε να γράψει και ένα αυτογραφικό βιβλίο, αφού η επαγγελματική της πορεία ξεκίνησε από το ακμάζον μουσικό θέατρο της εποχής, συνεχίστηκε στο ελληνικό σινεμά τη δεκαετία της λάμψης του και συνεχίστηκε στα τηλεοπτικά πλατό από τις αρχές των 70s μέχρι τα μέσα των 90s. Θα μπορούσε αλλά… Μια μέρα σαν την σημερινή, το 2012 έχασε την μάχη με τον καρκίνο στα 73 της.
Ο Σακελάριος, η Αλίκη και όλοι οι άλλοι
Το πραγματικό της όνομα ήταν Ανδρονίκη Κούλα, αλλά μπαίνοντας στο χώρο του θεάτρου έγινε Μπέμπη Κούλα. Ξεκίνησε σαν χορεύτρια στην ομάδα του μεγάλου Μανώλη Καστρινού.
«Ξεκίνησα ως χορεύτρια, αλλά στην πορεία άρχισε να μου αρέσει το θέατρο. Έτσι απευθύνθηκα στο θίασο της Βίλμας Κύρου. Όπου μια από τις ηθοποιούς έτυχε και αρρώστησε εκείνη την περίοδο. Όταν μου τηλεφώνησε η γραμματέας και μου είπε “το βράδυ έρχεσαι και παίζεις”, τρελάθηκα. Πήγα και μόλις έκλεισε η αυλαία, λιποθύμησα!», είχε δηλώσει σε συνέντευξή της.
Στην επιθεώρηση Όσα παίρνει ο άνεμος (καμία σχέση με το έργο της Μάργκαρετ Μίτσελ) γνωρίζεται με τον Αλέκο Σακελλάριο. Προκύπτει έρωτας και μέγα σούσουρο, καθώς έχουν και διαφορά ηλικίας. Εκείνος τη δοκιμάζει σε διάφορους ρόλους στον κινηματογράφο. Η μικρή «τα λέει» και έχει και φυσικότητα στο φακό.
Πολλά χρόνια αργότερα η ίδια δηλώνει σε συνέντευξή της, την πικρία της που δεν ψάχτηκε σε πιο κλασικό ρεπερτόριο. Ήθελε, μάλιστα να παίξει δίπλα στον καλό της φίλο, Δημήτρη Χορν.
Και φτάνουμε στο σωτήριο έτος 1959. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ανήκει πλέον στη Φίνος Φιλμ και ετοιμάζεται για την ταινία που θα την εκτοξεύσει στην κορυφή. Το Ξύλο βγήκε από τον παράδεισο. Είναι η πρώτη συνεργασία της Αλίκης με τον Σακελλάριο και ο πρώτος τους καυγάς. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων η εθνική μας σταρ καταλαβαίνει ότι η νεαρή Νίκη Λινάρδου –χαίρει ιδιαίτερης προτιμήσεως και πλάνων από τον σκηνοθέτη. Συγκεκριμένα γύριζε η κάμερα προς τη Λινάρδου (που ακόμα λεγόταν Μπέμπη Κούλα) την ώρα που μιλούσε η Αλίκη στην ταινία. Η τελευταία το πήρε είδηση και ζήτησε από τον Φίνο να δουν τα πρώτα γυρίσματα. Ο παραγωγός πρόσεξε ότι η Αλίκη είχε δίκιο και επέβαλε στον Σακελλάριο, ο οποίος του δικαιολογήθηκε πως έφταιγαν τα χρώματα του σκηνικού για το ότι έπαιρνε τα πλάνα από άλλη γωνία, να ξαναγυριστούν οι σκηνές. Ο Σακελλάριος έγινε έξαλλος με την Αλίκη και ακολούθησε μία έντονη σκηνή, όπως λέγεται, στη σκάλα του κτηρίου της Φίνος Φιλμ, στην οδό Χίου 53, κατά την οποία της είπε, «Δεν θα με μάθεις εσύ, ένα σκατό, πώς να κάνω τη δουλειά μου!»
Η βασίλισσα και το κόκκινο χρώμα
Παρόλο το σκηνικό, η Μπέμπα Κούλα συνεχίζει την πορεία της στο σινεμά. Φυσικά με την Αλίκη δεν συνεργάστηκε ξανά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι χάθηκε. Από το 1962 και το φιλμ Όταν λείπει η γάτα βαφτίζεται σε Νίκη Λινάρδου. Και ως Λινάρδου κάνει και προσωπικές επιτυχίες. Όπως για παράδειγμα υποδυόμενη την κόρη του υπουργού Μαυρογιαλούρου. Μια επιτυχία που ξεκίνησε από το θέατρο και πέρασε με επιτυχία στον κινηματογράφο.
Ή στο Θα σε κάνω βασίλισσα όπου πρωταγωνιστούσε δίπλα στον Θανάση Βέγγο. Μια θαυμάσια συνεργασία, που σύμφωνα με την ίδια το μόνο που την επισκίασε ήταν πως το σπίτι όπου διαδραματιζόταν το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας ήταν όντως ερείπιο και πέφτανε συνέχεια σοβάδες.
Μια από τις τελευταίες κινηματογραφικές εμφανίσεις ήταν στο Καλώς ήρθε το δολάριο. Όπως πρόσταζε η κινηματογραφική μόδα της εποχής, έτσι και η Νίκη Λινάρδου κατέβηκε στην… Τρούμπα. Εκεί όπως θυμόταν η ίδια είχε ένα μεγάλο καυγά με τον Σακελλάριο σχετικά με το χρώμα των μαλλιών της. Τελικά πέρασε η άποψη του δημιουργού και η Λινάρδου εμφανίστηκε με κόκκινα μαλλιά.
Από την άλλη πλευρά
Σιγά-σιγά ο γάμος της με τον Σακελλάριο άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα. Παράλληλα η Λινάρδου αισθάνεται ότι η υποκριτική είχε αρχίσει να μην την ενδιαφέρει. Αποφασίζει να ασχοληθεί με τις τηλεοπτικές παραγωγές όπου θα παραμείνει μέχρι τα τέλη των 90s.
Ο δεύτερος γάμος της ήταν με τον παραγωγό και σκηνοθέτη Θάνο Χρυσοβέργη, όπου όμως χωρίζουν την δεκαετία του ’90.
«Έζησα μια όμορφη ζωή» είχε πει στην τελευταία της συνέντευξη. Μάλιστα είχε φωτογραφηθεί με το σκυλάκι της στο σπίτι της στα Πατήσια, ενώ είχε εκφράσει την επιθυμία της να γράψει την αυτοβιογραφία της. Όμως δυστυχώς δεν πρόλαβε.
Σπύρος Δευτεραίος