Στο πλαίσιο συνεργασίας των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από σήμερα, 16/7, οι δήμοι της χώρας μπορούν να επιδίδουν ηλεκτρονικά στους πολίτες έγγραφα στη θυρίδα πολίτη στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet, με στόχο την έγκαιρη ενημέρωση για τα έγραφα που τους αφορούν.
Η υπηρεσία αφορά πολίτες που έχουν ΑΦΜ και έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕΠ).
Οι δήμοι επιδίδουν ή κοινοποιούν ηλεκτρονικά αποσπάσματα βεβαιωτικών καταλόγων, ατομικές πράξεις και αποφάσεις δημάρχων για οφειλές, απευθείας στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet. Οι πολίτες ενημερώνονται άμεσα με SMS και e-mail στα στοιχεία επικοινωνίας που έχουν δηλώσει στο ΕΜΕΠ και με σχετική ειδοποίηση στο Gov.gr Wallet.
Η υπηρεσία ξεκινά τη λειτουργία της με έγγραφα που αφορούν δημοτικές οφειλές, ενώ προβλέπεται η επέκτασή της και σε άλλα είδη επιδόσεων ή κοινοποιήσεων δημοσίων εγγράφων καθώς και η αξιοποίησή της και από άλλους φορείς της δημόσιας διοίκησης.
Συντελεσμένη επίδοση εγγράφου
Η επίδοση ενός εγγράφου θεωρείται συντελεσμένη με το πέρας δέκα εργάσιμων ημερών από την ανάρτηση του εγγράφου στη θυρίδα, εκτός εάν ο αποδέκτης αποδείξει τη συνδρομή λόγων ανωτέρας βίας που δεν επέτρεψαν την πρόσβαση στο περιεχόμενο του εγγράφου ή εφόσον αυτή η αδυναμία οφείλεται σε λόγους που αφορούν το φορέα του δημόσιου τομέα.
Για κάθε έγγραφο που επιδίδεται, ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να εκδίδει αποδεικτικό επίδοσης από τη θυρίδα του στο gov.gr. Το αποδεικτικό περιλαμβάνει τα στοιχεία της πράξης, την ημερομηνία ανάρτησης και την ημερομηνία ανάγνωσης από τον πολίτη (αν υπάρξει). Φέρει μοναδικό κωδικό επαλήθευσης και προηγμένη ψηφιακή σφραγίδα. Μπορεί να διακινηθεί είτε ηλεκτρονικά είτε ως έντυπο αντίγραφο.