Κλαυδία. Κλαυδία Παπαδοπούλου. Ένα πλάσμα που έκλεψε καρδιές σε Ελλάδα και Ευρώπη με την απλότητα, την ειλικρίνεια και την υπέροχη φωνή της. Με τα όπλα αυτά, και με… κορόνα στο κεφάλι την ποντιακή καταγωγή της, το κορίτσι αυτό μας έκανε όλους να ονειρευτούμε.
Μετά από την τεράστια επιτυχία της στη Eurovision, που έκανε την 6η θέση να μοιάζει με την πρώτη, η Κλαυδία βρέθηκε το βράδυ της Τετάρτης στον μοναδικής ενέργειας χώρο της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών, προκειμένου να τιμηθεί για το φως που σκόρπισε και την τόλμη της να μιλήσει για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου με τον δικό της τρόπο.
Από την εκδήλωση δεν θα μπορούσαν να λείπουν ο πρόεδρος της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών Δημήτρης Μελισσανίδης, ο αντιπρόεδρος Χάρης Πασβαντίδης και ο γενικός γραμματέας Σάββας Καλεντερίδης.
«Γέμισε με φως την Ελλάδα και την Ευρώπη» είπε για την Κλαυδία στο χαιρετισμό του ο Δημήτρης Μελισσανίδης, επισημαίνοντας ότι οι Έλληνες ποντιακής καταγωγής παρακολούθησαν το διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision για αυτή την ποντιοπούλα που ξεκίνησε από τον Ασπρόπυργο και έστειλε τη φωνή της στα πέρατα του κόσμου.
«Με τους συνεργάτες της έκαναν κάτι που χρειάζεται θάρρος και τσαγανό: αντί να επιλέξουν ένα τραγούδι όπως όλα τα άλλα, που θα μιλούσε στους συνήθεις θεατές και τηλεθεατές, επέλεξαν ένα τραγούδι που μίλησε στις καρδιές όλων των Ποντίων, την “Αστερομάτα”» πρόσθεσε.
Για «υποδειγματική ευπρέπεια» και «θείο ταλέντο» έκανε λόγο ο Χάρης Πασβαντίδης, τονίζοντας ότι ο χώρος της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών αποδείχθηκε μικρός.
Το κοινό καλωσόρισε ο Σάκης Τανιμανίδης. Λέγοντας μια «γρήγορη ιστορία», αναφέρθηκε στην παρουσία της Κλαυδίας στο «Ελλάδα έχεις ταλέντο». Περιέγραψε ένα 15χρονο ντροπαλό κορίτσι με τα μεγάλα γυαλιά που βγήκε πάνω στη σκηνή για να τραγουδήσει. «Και αρχικά όλοι μιλούσαν για ένα “γλυκό κορίτσι που βρήκε το θάρρος”. Αλλά μετά ένα ολόκληρο στούντιο έμεινε με το στόμα ανοιχτό», είπε.
Εκτός από την ερμηνεύτρια, βραβεύτηκε και ο Φωκάς Ευαγγελινός, «ο οποίος δημιούργησε το “θαύμα”», καθώς με σχεδόν με στατική κίνηση μαζί με την ερμηνεύτρια κατάφεραν να συγκινήσουν και να μεταφέρουν το μήνυμα της «Αστερομάτας» (στην ελληνική) σε όλο τον κόσμο. Το δώρο που του προσφέρθηκε είναι ένα ακριβές αντίγραφο του πίνακα «Πυρρίχιος χορός» του Πόντιου ζωγράφου και χαράκτη Βάλια Σεμερτζίδη.
Βραβεύτηκαν επίσης και οι Arcade, οι δημιουργοί της «Αστερομάτας», οι οποίοι παρέλαβαν έναν πίνακα που παρουσιάζει μια ποντιακή ορχήστρα.
Ρίγη συγκίνησης προκάλεσε το αφιερωματικό βίντεο που προβλήθηκε, για την Κλαυδία και την καταγωγή της:
«Πίστευα, πριν πάμε στη Eurovision, ότι η δυσκολότερη αποστολή που έχω να κάνω στη δουλειά μου θα ήταν να πάω στη Eurovision, για τα εκατομμύρια ανθρώπους που θα μας δουν, τι και αν έχουμε άγχος, τι και αν κάτι δεν πάει γενικά καλά. Και εντέλει συνειδητοποίησα ότι μέχρι στιγμής το πιο εύκολο που έκανα ήταν η Eurovision. Στεκόμουν εδώ, με όλα αυτά που άκουσα, με όλα αυτά που είδα, δεν μπόρεσα να κρατηθώ, και έκλαψα. Είναι μεγάλη μου τιμή» είπε η Κλαυδία, λίγο προτού ερμηνεύσει την «Αστερομάτα» της, με τη συνοδεία της ποντιακής λύρας του Ματθαίου Τσαχουρίδη.
Έκπληξη της βραδιάς η ερμηνεία του «’Πάρθεν η Ρωμανία», του εμβληματικού τραγουδιού σε ρυθμό διπάτ’, που περιγράφει την άλωση του ελληνισμού από τους Οθωμανούς Τούρκους:
Την εκδήλωση έκλεισαν οι πυρριχιστές της Ευξείνου Λέσχης Αθηνών, οι οποίοι απέδωσαν τον πυρρίχιο χορό σέρρα:
Παρόντες ήταν επίσης: ο γενικός διευθυντής του ομίλου της Ναυτεμπορικής Σπύρος Κτενάς, ο διευθυντής του naftemporiki.gr Μιχάλης Ψύλος, από το Nαυτεμπορική TV ο διευθυντής Γιώργος Κοσμάς και ο σύμβουλος Λάμπης Ταγματάρχης, ο εκδότης Γιάννης Φιλιππάκης, οι βουλευτές Παύλος Χρηστίδης, Νίκος Βρεττός, Νίκος Καλογερόπουλος και Μιχάλης Χουρδάκης, ο δήμαρχος Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη Κώστας Μαραγκάκης, η διευθύντρια του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού Έφη Μαυροπούλου, η πρόεδρος της Ένωσης Ποντίων Πειραιώς-Κερατσινίου-Δραπετσώνας Αναστασία Ποιμενίδου, ο τραγουδιστής Γιώργος Δημητριάδης, η εγγονή του Δημήτρη Ψαθά και εκδότρια των απάντων του Λένα Νίτσου, οι δημοτικοί σύμβουλοι Βασίλης Τσενκελίδης, Νικόλαος Ψυχίδης και Σοφία Μαυρίδου.
Κείμενο: Γεωργία Βορύλλα.
Βίντεο: Πόπη Παπαγεωργίου.