pontosnews.gr
Τετάρτη, 25/06/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Χρήστος Μπαλτζίδης: Σαν σήμερα έφυγε από τη ζωή o Πόντιος μουσικός που σύστησε στους Αυστραλούς το ούτι

Ένιωθε και δήλωνε «δυο φορές Έλληνας». Γράφει η Χριστίνα Κωνσταντάκη

24/06/2025 - 3:26μμ
(Φωτ.: neoskosmos.com. Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

(Φωτ.: neoskosmos.com. Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Παιδί προσφύγων από τον Πόντο – όπως πολλά από τα παιδιά που γεννήθηκαν εκείνα τα χρόνια στη βόρεια Ελλάδα. Ήρθε στη ζωή το 1925, γιος του Σάββα Μπαλτζόγλου και της Δέσποινας (Δεσπίκ’) Λαφτσίδου, στο χωριό Αρετή (τότε Τσερνίκ) του Λαγκαδά.

Όσο σίγουρο είναι ότι η μητέρα του, η Δέσποινα, ήταν κόρη ιερέα από το Ερικλί (Ηράκλεια) της Πάφρας, τόσο παραμένει «μυστήριο» η καταγωγή του Σάββα – αλλά αυτό θα το δούμε παρακάτω.

Ο λόγος για τον Χρήστο Μπαλτζίδη, τον Πόντιο που σύστησε στους Αυστραλούς το ούτι, που έπαιξε με μεγάλα ονόματα της ελληνικής και της έθνικ μουσικής, που είχε συμμετάσχει σε διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές, που αγαπήθηκε στη Μελβούρνη αλλά και στην Κρήτη, που σχεδόν μέχρι το τέλος της ζωής του (στις 24 Ιουνίου 2017, σε ηλικία 92 ετών), συμμετείχε σε συναυλίες, ακούραστος βιρτουόζος.

Το Ερικλί της Πάφρας στο χάρτη (πηγή: stravonmaps.com)

Η τελευταία καταγεγραμμένη δημόσια εμφάνισή του ήταν στις 20 Αυγούστου 2016, στα 91 του, στο 1ο Φεστιβάλ Ρεμπέτικου της Μελβούρνης, όπου παρουσίασε ένα πρόγραμμα 40′ με τίτλο «Christos Baltzidis – Master of the Oud».

Υπάρχει όμως και αυτή η σύντομη καταγραφή από τις 24 Ιουνίου του ίδιου χρόνου, ακριβώς έναν χρόνο πριν από το θάνατό του:

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Μιλώντας για τον πατέρα του, ο Χρήστος Μπαλτζίδης έλεγε ότι ήταν Μικρασιάτης και είχε πολεμήσει οκτώ χρόνια αντάρτης στα βουνά «για τη θρησκεία του». Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα και πληθωρική συνέντευξή του στο Creta Channel (πρόκειται για την εκπομπή «Η Κρήτη μας» που παρουσίαζε ο καθηγητής βυζαντινής μουσικής και ιεροψάλτης Γιάννης Δαμαρλάκης, γόνος προσφύγων και αυτός, από την Κωνσταντινούπολη), είχε πει:

Του ζήτησαν να τον απογράψουν ως Μπαλτζίδη και όχι Μπαλτζόγλου, που ήταν μέχρι τότε το κανονικό επίθετό του, κι εκείνος τους απάντησε «Κάντε ό,τι θέλετε, από τη στιγμή που βρίσκομαι στην Ελλάδα, δεν με πειράζει τίποτα»!

Οι πληροφορίες όμως που έφτασαν σ’ εμάς μέσω του ερευνητή του μικρασιατικού πολιτισμού Δημήτρη Θωμαδάκη (ο οποίος όχι μόνο μας σύστησε τον Μπαλτζίδη, αλλά επικοινώνησε με συγγενείς και συντοπίτες του προκειμένου να γίνει όσο το δυνατόν πιο πλήρες αυτό το αφιέρωμα), λένε ότι και ο Σάββας ήταν Παφραίος, και μάλιστα από ένα κοντινό χωριό (ίσως το Ταφλάνκιοϊ) – η δε κόρη του, η Δέσποινα, με την οποία επικοινωνήσαμε, μας επιβεβαίωσε ότι και οι δύο γονείς του ήταν από την ίδια περιοχή του Πόντου.

Το γιατί ο Μπαλτζίδης κάνει τη διάκριση «Πόντια μητέρα και Μικρασιάτης πατέρας», θα παραμείνει άλυτο μυστήριο.

Η ιστορική συνέντευξη του Χρήστου Μπαλτζίδη στον Γιάννη Δαμαρλάκη, που αξίζει να παρακολουθήσετε.*
Ο Πόντιος ομογενής μουσικός συστήνεται ως «δυο φορές Έλληνας» και μιλά για την τέχνη του και τη ζωή του. Η εκπομπή προβλήθηκε το 2001 

Τα χρόνια της Αρετής και του Λαγκαδά

Σε ηλικία 14 ετών έπιασε ο Χρήστος Μπαλτζίδης για πρώτη φορά στα χέρια του το μουσικό όργανο που έμελλε να τον κάνει διάσημο.

Τα πρώτα βήματα τα έκανε δίπλα σε έναν ξάδελφό του, τον Γιάγκο Τσαπανίδη, ο οποίος ήταν επίσης σπουδαίος οργανοπαίχτης.

Σε ηλικία 22 ετών, το 1947, φεύγει από την Αρετή και εγκαθίσταται στον Λαγκαδά. Εκεί κατατάσσεται στη Χωροφυλακή και νυμφεύεται τη Μαγδαληνή –την αγαπημένη του Μαγδάλω, όπως την αποκαλούσε όταν έρχονταν στην Ελλάδα– από το Κολχικό.

Με τη στολή της Χωροφυλακής (φωτ.: Αρχείο Δημήτρη Προκοπίδη)

Στις αρχές του 1953 παραιτείται από τη Χωροφυλακή και η οικογένεια ακολουθεί το δρόμο που είχαν πάρει πολλοί Έλληνες εκείνη τη δύσκολη εποχή: το δρόμο της ξενιτιάς. Ήδη κάποιοι συγγενείς τους, όπως ο Γιάγκος Τσαπανίδης, είχαν φύγει για την Αμερική, αλλά η δική τους μοίρα τους οδήγησε στους Αντίποδες. Ήταν το πρώτο (δειλό ακόμα) κύμα μετανάστευσης προς τη μακρινή χώρα.

Στιγμιότυπα των πρώτων χρόνων στην ξενιτιά

Οι μετανάστες που έφταναν στην Αυστραλία εκείνη την εποχή περνούσαν αναγκαστικά από την Μπονεγκίλα – μια οργανωμένη «πολιτεία» που υποδέχτηκε 35.000 Έλληνες, εκ των οποίων άλλοι την έζησαν σαν κέντρο φιλοξενίας και άλλοι σαν στρατόπεδο συγκεντρώσεως. Έως το 1971, οπότε έκλεισε, από εκεί πέρασαν 320.000 πρόσφυγες και μετανάστες κάθε εθνικότητας.

Η Μαγδαληνή και ο Χρήστος Μπαλτζίδης, νεαρό ζευγάρι (τη φωτ. παραχώρησε στο Pontos News η μοναχοκόρη τους, Δέσποινα)

Όπως λέει ο ίδιος ο Μπαλτζίδης στη συνέντευξή του στον Γιάννη Δαμαρλάκη, η Αυστραλία εκείνα τα χρόνια δεν ήξερε το ούτι· εκείνος το παρουσίασε πρώτη φορά. Ο Ζαχαρίας Βογιατζόπουλος στο βιβλίο του Η ζωή στην Μπονεγκίλλα – Ένας μετανάστης θυμάται (Μελβούρνη 2006· υπάρχει ελεύθερο στο διαδίκτυο από το Πανεπιστήμιο Πατρών), γράφει στις σελ. 77-78:

Το δεύτερο στιγμιότυπο είναι από την Πρωτοχρονιά του 1955. Η λεζάντα θα μπορούσε να είναι «Παρέα νεαρών μεταναστών γιορτάζουν την πρώτη τους Πρωτοχρονιά κάτω από “ξένους ουρανούς”», όπως γράφει ο χρήστης του facebook που την έχει αναρτήσει.

Εικονίζονται ο Αθανάσιος Μάρκος (πρώτος στο χορό) μαζί με τον Ανδρέα Βαϊνά, ο Χρήστος Μπαλτζίδης με το ούτι του και ο Κώστας Φάκος με το κλαρίνο.

(Πηγή: facebook / Costas Markos)

Η Αυστραλία έγινε δεύτερη πατρίδα για τον Πόντιο μουσικό. Ρίζωσε εκεί, και με το σπουδαίο ταλέντο του διέπρεψε. Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι αναφορές που βρίσκουμε γι’ αυτόν, είναι παρόμοιες με του Ζαχαρία Βογιατζόπουλου: «το ούτι του που σε μάγευε».

Το «καλό αφεντικό»

Για μια δεκαετία περίπου, όπως λέει στη συνέντευξή του, διατηρούσε ελληνικό κέντρο διασκέδασης στο οποίο προσκαλούσε παραδοσιακούς (και όχι μόνο) μουσικούς από την Ελλάδα. Όπως ήταν φυσικό, το μαγαζί του ήταν πάντα γεμάτο από Έλληνες μετανάστες που ήθελαν να ακούσουν και να νιώσουν «πατρίδα».

Και οι καλλιτέχνες όμως ήταν πάντοτε ευχαριστημένοι, γιατί μέλημα του Μπαλτζίδη ήταν να είναι «καλό αφεντικό». Έτσι, όχι μόνο τους πλήρωνε για τις εμφανίσεις τους, αλλά τους χάριζε κι από μια ηλεκτρική κουβέρτα – είδος πολυτελείας για την εποχή!

Την Ελλάδα την επισκεπτόταν τακτικά, είτε για να δει τους συγγενείς του είτε για να παραδώσει μαθήματα. Μια από αυτές τις επισκέψεις ήταν στην Κρήτη, και μάλιστα κράτησε σχεδόν δύο χρόνια. Αγάπησε τους Κρητικούς και τον αγάπησαν, και κάπως έτσι έγινε και συμμετέσχε αφιλοκερδώς στο CD Μνήμες Ρεθυμνίων Μικρασιατών, μια εξαιρετική έκδοση του Συλλόγου Ρεθυμνίων Μικρασιατών σε επιμέλεια του καθηγητή βυζαντινής μουσικής Ανδρέα Γιακουμάκη.

Η συμβολή του στην ηχογράφηση των τραγουδιών υπήρξε καθοριστική. Με τα ταξίμια του ομόρφυνε ακόμα περισσότερο τα μικρασιατικά τραγούδια, τα οποία υπάρχουν στο YouTube επιμελημένα από τον Δημήτρη Θωμαδάκη, ντυμένα με αρχειακό φωτογραφικό υλικό και πλούσια στοιχεία στα συνοδευτικά σημειώματα.

Χαρακτηριστική είναι η εισαγωγή του Μπαλτζίδη στο τραγούδι «Υποψία» (ή «Από τα μπεντένια πέφτω»), από τη Φώκαια της Μικράς Ασίας:

Αλλά και στον «Βασιλικό» από τα Βουρλά:

Στην Ελλάδα ο Μπαλτζίδης ήταν γνωστός κυρίως σε μυημένους, και μια ένδειξη γι’ αυτό είναι η ανάρτηση στο YouTube ενός ταξιμιού από το CD που κυκλοφόρησε το 1998 με τον τίτλο Christos Baltzidis – Master of the Oud – όπως και ο τίτλος της εμφάνισής του στο Φεστιβάλ Ρεμπέτικου της Μελβούρνης.

H ανάρτηση έγινε το 2022, και μέχρι χθες είχε μόλις 32 προβολές και ούτε ένα «like» (τώρα έχει ένα, το δικό μας).

Ίσως φταίει βέβαια ότι το ανέβασε (προς τιμήν του) ένα κανάλι που απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, το Mad Greekζ. Ίσως φταίει το γεγονός ότι αναρτήθηκε χωρίς «εικονογράφηση». Σε κάθε περίπτωση είναι ένα κομμάτι που αξίζει να ακουστεί, και για να διασκεδάσουμε τις εντυπώσεις, το «ντύσαμε» με το εξώφυλλο και τα περιεχόμενα του άλμπουμ:

Πατώντας πάνω στην εικόνα θα μεταφερθείτε στο ΥouTube

Δισκογραφικά είχε συνεργαστεί και με τον Ψαρογιώργη (Γιώργο Ξυλούρη) σε δύο CD, το 1998 (Drakos) και το 2002 (Αντίποδες). Είχαν συνυπάρξει τόσο στην Κρήτη όσο και στην Αυστραλία, και σε συνέντευξή του στο neoskosmos.com, το 2018, ο Ξυλούρης είχε πει:

«[στην Αυστραλία] περιτριγυριζόμουν από μουσική και μουσικούς […] Ο μπαρμπα-Χρήστος ήταν ένας θρύλος, ένας αληθινός δάσκαλος, και το παίξιμό του με είχε επηρεάσει πολύ την περίοδο που ήμασταν φίλοι και εμφανιζόμασταν μαζί».

Δυστυχώς δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε οπτικό υλικό από αυτές τις εμφανίσεις, πέρα από τα εξώφυλλα των δύο άλμπουμ στα οποία συμμετείχε ο «μπαρμπα-Χρήστος».

Θα κλείσουμε με τις ευχαριστίες μας σε αυτούς που βοήθησαν στη συλλογή πληροφοριών γι’ αυτόν τον σπουδαίο Πόντιο (ειδικά σε ό,τι αφορά την καταγωγή του και τα πρώτα χρόνια στην Ελλάδα), με πρώτο φυσικά τον Δημήτρη Θωμαδάκη.

Η ενασχόλησή του με τον μικρασιατικό μουσικό πλούτο και η ιδιαίτερη αγάπη του για το CD Μνήμες Ρεθυμνίων Μικρασιατών οδήγησαν στην «ανακάλυψη» του Χρήστου Μπαλτζίδη εκ μέρους μας.

Σε δεύτερο χρόνο, όταν εκδηλώσαμε ως pontosnews.gr την επιθυμία να γράψουμε δυο λόγια παραπάνω γι’ αυτόν τον άνθρωπο, ήρθε σε επικοινωνία με άτομα που τον γνώριζαν και προθυμοποιήθηκαν να μοιραστούν μαζί μας πληροφορίες, όπως ο ανιψιός του Μπαλτζίδη Δημήτρης Προκοπίδης, και ο συντοπίτης του Χρήστος Κριτόπουλος. Τους ευχαριστούμε και αυτούς ολόψυχα!

Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τη Δέσποινα Μπαλτζίδη, η οποία, παρά το γεγονός ότι επικοινωνήσαμε μαζί της τελευταία στιγμή και τη διαφορά ώρας με τη Μελβούρνη, όπου ζει, μας βοήθησε με ιδιαίτερη θέρμη και προθυμία.

Παρά το γεγονός ότι λόγω πίεσης χρόνου δεν καταφέραμε να επικοινωνήσουμε, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τόσο τον Γιάννη Δαμαρλάκη που πήρε την ιστορική συνέντευξη το 2001, όσο και τον Γιάννη Ανδρουλάκη που την έχει αναρτήσει στο διαδίκτυο, διατηρώντας τη μνήμη ζωντανή.

Για το τέλος κρατήσαμε την πιο ωραία φωτογραφία του Χρήστου Μπαλτζίδη.

Μας την παραχώρησε η κόρη του, με την περιγραφή «εδώ ο πατέρας μου αυτοσυγκεντρώνεται στο ούτι του, στη διάρκεια ενός φεστιβάλ παραδοσιακής μουσικής».

(Φωτ.: Αρχείο Δέσποινας Μπαλτζίδη)

Χριστίνα Κωνσταντάκη

______
* Για την ιστορία, αναφέρουμε ότι ο Γ. Δαμαρλάκης (στο 31ο λεπτό) αφιερώνει την εκπομπή στον Στέλιο Καζαντζίδη, που μόλις είχε φύγει από τη ζωή.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Η Βασιλική Χορόζ από το Φούλατζικ με την κόρη της, πάνω στο πλοίο της προσφυγιάς (πηγή: Αρχείο Γιώργου Ευστρατιάδη / εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

23 Ιουνίου 1920, Φούλατζικ Νικομήδειας: Ο Κεμάλ δίνει εντολή στους τσέτες να σκοτώσουν και να κάψουν

23/06/2025 - 9:40πμ
Σκηνές και παραπήγματα στον προσφυγικό συνοικισμό της Κοκκινιάς, περ. 1923. Η φωτογραφία είναι των Τσολάκ και Χμαϊάκ Διλδιλιάν (πηγή: The Dildilian Family Archive)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Η προσφυγική Κοκκινιά, η μετέπειτα Νίκαια: Η πόλη των διωγμένων και λαβωμένων της Ιωνίας

18/06/2025 - 10:05πμ
Μέλη των μονάδων Kuva-yı Milliye στο Αϊδίνι, περίπου το 1919. Ήταν παραστρατιωτικές ομάδες εθελοντών που οργανώθηκαν για να αντισταθούν, μεταξύ άλλων, στον Ελληνικό Στρατό που αποβιβάστηκε στη Σμύρνη (πηγή: gurkantuna.com)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

17 Ιουνίου 1919: Ο Ελληνικός Στρατός παραδίδει το Αϊδίνι στη μανία των τσετών – Η σφαγή κράτησε δύο μέρες

17/06/2025 - 9:50πμ
(Φωτ. αρχείου)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα το 1987 η Εθνική Ελλάδας μπάσκετ κατακτούσε την κορυφή της Ευρώπης

14/06/2025 - 2:50μμ
Ο πίνακας ζωγραφικής «Μάχη πρώτη των Αθηνών» διά χειρός του Παναγιώτη Ζωγράφου και με την καθοδήγηση του Μακρυγιάννη. Η σκηνή από την Ελληνική Επανάσταση περιγράφεται ως εξής: 1. Η Ακρόπολις των Αθηνών, όπου την εκρατούσαν οι εντόποιοι Τούρκοι. 2. Ο Σαρπετζές, ομοίως τον εκρατούσαν οι Τούρκοι. 3. Οι Έλληνες εις τα ταμπούρια των και πολέμουν τους Τούρκους. 4. Οι Έλληνες έβαλαν τας σκάλας και ορμώντες εμβήκαν και εκυρίευσαν τον Σερπετζέν λεγόμενον. 5. Οι Έλληνες και οι Τούρκοι ανακατώθησαν και σκοτώνονται. 6. Αι γυναίκες περιποιούνται τους άνδρας των και τα τέκνα των και συγγενείς των. 7. Μέρος των οικιών των Αθηνών, η Πύλη του Ανδριανού και αι στήλαι του Ολυμπίου Διός. -8. Το Σέντζος (φωτ.: commons.
wikimedia.org/wiki/ File: Zografos-Makriyannis_ 10_First_battle_of_Athens.jpg)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Σαν σήμερα, το 1822, έγινε η Άλωση της Ακρόπολης των Αθηνών από τους Έλληνες

10/06/2025 - 3:32μμ
Η συνταγή της οικογένειας Νικολαΐδη (πηγή: Γενικά Αρχεία του Κράτους)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Διεθνής Ημέρα Αρχείων: Συνταγή για… πανάδες

9/06/2025 - 7:43μμ
«Ο Ιερός Λόχος μάχεται για την απελευθέρωση της Ελλάδος». Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Συλλογή Χαρακτικών
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Μάχη του Δραγατσανίου: Το τέλος του Ιερού Λόχου και ο προδομένος Υψηλάντης

7/06/2025 - 5:12μμ
(Φωτ.: aueb.gr & kopa.gr. Εικ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ηλίας Τσιρκινίδης: Ο Παλαμάς των Ποντίων – Ο Σταυρέτες υμνητής της «ποντιακής νοσταλγίας»

4/06/2025 - 10:17πμ
(Φωτ.: ntng.gr)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ευαγγελία Σαμιωτάκη: Η ηθοποιός που έβαλε σε δεύτερη μοίρα την υποκριτική για την οικογένεια και κέρδισε

3/06/2025 - 1:41μμ
(Εικ.: Χ.Κ.)
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ

Ιωσήφ Αντωνόπουλος: Ο εθνομάρτυρας και ιερομάρτυρας μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, ένας πεπαιδευμένος και φιλόμουσος κληρικός

3/06/2025 - 12:30μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

(φωτ.: facebook.com/ Σύλλογος Ποντίων Ανοιξιάς "Κοτύωρα")

Λαϊκοποντιακό γλέντι από τον Σύλλογο Ποντίων Ανοιξιάς «Κοτύωρα»

4 λεπτά πριν
Ιρανοί πανηγυρίζουν ανεμίζοντας σημαίες της χώρας τους στην Τεχεράνη (φωτ.: EPA/Abedin Taherkenareh)

Ισραήλ και Ιράν πανηγυρίζουν για την εκεχειρία παρουσιάζοντάς την ως δική τους νίκη

31 λεπτά πριν
Συνάντηση Τραμπ-Ρούτε στον Λευκό Οίκο τον Μάρτιο του 2025 (φωτ.: EPA/Yuri Gripas)

Απρόβλεπτος Τραμπ: Δημοσίευσε προσωπικό μήνυμα του Ρούτε, αποθεωτικό για τον ίδιο αλλά καθόλου κολακευτικό για τους ευρωπαίους ηγέτες

1 ώρα πριν
(Φωτ.: ΣΕΓΑΣ)

Νέα πτήση για τον Καραλή στην Οστράβα με άλμα στα 5,92 μ.

2 ώρες πριν
Το δικαστικό μέγαρο της Θεσσαλονίκης (φωτ.: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Θεσσαλονίκη: Ισόβια σε τρεις Αλβανούς για χασισοφυτεία σε ορεινή έκταση του δήμου Λαγκαδά

2 ώρες πριν
Στιγμιότυπο από την εκδήλωση που έγινε στις 19 Μαΐου 2025 στο Παραλίμνι, για τα 106 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ποντίων (φωτ.: Facebook / Δήμος Παραλιμνίου-Δερύνειας)

Η Κύπρος αναγνώρισε με νόμο τη Γενοκτονία των Ποντίων – Τι αλλάζει

3 ώρες πριν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign