pontosnews.gr
Σάββατο, 6/09/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Θεσσαλονίκη: Η ΠτΔ εγκαινίασε την έκθεση «Εικαστικό ταξίδι στο Άγιον Όρος»

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των 59ων Δημητρίων και φιλοξενείται στην Αγιορείτικη Εστία

26/10/2024 - 6:09μμ
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου ξεναγείται στην έκθεση (φωτ.: Γραφείο Τύπου Προεδρίας της Δημοκρατίας/Θοδωρής Μανωλόπουλος)

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου ξεναγείται στην έκθεση (φωτ.: Γραφείο Τύπου Προεδρίας της Δημοκρατίας/Θοδωρής Μανωλόπουλος)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Σημείο συνάντησης της παράδοσης και της βυζαντινής αγιογραφίας με τη νεωτερική δυτικοευρωπαϊκή ζωγραφική χαρακτήρισε την έκθεση «Εικαστικό ταξίδι στο Άγιον Όρος» η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων στην Αγιορειτική Εστία.

Έργο του Πολύκλειτου Ρέγκου (φωτ.: Αγιορείτικη Εστία)

«Παράδοση και νεωτερικότητα αλληλεπιδρούν και συνυπάρχουν σε όλους τους καλλιτέχνες, σε όλους τους πίνακες» τόνισε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Παρά τις διαφορές στο ύφος, τα υλικά, το βλέμμα, σε όλους ανεξαιρέτως διακρίνουμε την ίδια στενή, πνευματική σχέση με τον ιερό χώρο της Αθωνικής Πολιτείας, τον ίδιο σεβασμό».

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας θαυμάζει ένα από τα έργα της έκθεσης (φωτ.: Γραφείο Τύπου Προεδρίας της Δημοκρατίας/Θοδωρής Μανωλόπουλος)

Πιο συγκεκριμένα επισήμανε ότι «μπορεί ο τίτλος της έκθεσης να μας προϊδεάζει για ένα εικαστικό ταξίδι στο Άγιο Όρος, μέσα από τη ματιά και το προσωπικό ύφος σημαντικών Ελλήνων ζωγράφων του 20ού αιώνα που αποτύπωσαν στον καμβά τους ‘Το περιβόλι της Παναγίας’, ωστόσο πολύ γρήγορα ο επισκέπτης της έκθεσης αντιλαμβάνεται ότι η τέχνη τους δεν εξαντλείται στα διδάγματα της βυζαντινής ζωγραφικής, αλλά ενσωματώνει όλες τις κατακτήσεις του μοντερνισμού που έθρεψαν τα καλλιτεχνικά οράματα της περιώνυμης Γενιάς του ‘30».

Έργο του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη (φωτ.: Αγιορείτικη Εστία)

Αναφέρθηκε, μάλιστα, ιδιαίτερα στις πυκνές συνθέσεις και τα γαιώδη χρώματα του Σπύρου Παπαλουκά, στις μοναδικές ξυλογραφίες του μαθητή του Πολύκλειτου Ρέγκου, στα εξπρεσιονιστικά τοπία του Νίκου Φωτάκι, στις έντονες χρωματικά αποτυπώσεις του Πάνου Παπανάκου, στις απόκοσμες εκφράσεις του Νίκου Σαχίνη, στη μουντή και γαιώδη χρωματική κλίμακα της Κλειώς Νάτση, στις πρωτότυπες ελληνοκεντρικές καταθέσεις του Λυκούργου Κογεβίνα, του Πάνου Βαλσαμάκη και του Ευθύμιου Παπαδημητρίου.

Έργο του Πάνου Βαλσαμάκη (φωτ.: Αγιορείτικη Εστία)

«Οι ζωγράφοι, των οποίων τα έργα θαυμάζουμε εδώ, επικυρώνουν τα λόγια και τη σκέψη του πεζογράφου της Μητέρας Θεσσαλονίκης Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη: “Δεν είναι δυνατόν να χαρούμε ή να βιώσουμε το μοντέρνο στην τέχνη αν δεν συνυπάρχει με παλαιότερες μορφές, όπως η βυζαντινή αγιογραφία“. Και πράγματι, παρατηρούμε το αίτημα της ελληνικότητας να παντρεύεται στην τεχνική τους με τη νεωτερική δυτικοευρωπαϊκή ζωγραφική ή την αναζήτηση ενός άφθαρτου όσο και πρωτότυπου χώρου δημιουργίας, μακριά από τις στρεβλώσεις του ασταθούς και βίαιου μεσοπολέμου. Η επίμονη απαθανάτιση των Αγιορείτικων Μονών και του παραδεισένιου τοπίου τους αυτή την ανάγκη πρωτίστως εξυπηρετεί» πρόσθεσε.

Έργο του Γιώργου Δούκα (φωτ.: Αγιορείτικη Εστία)

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας συνεχάρη τους συντελεστές της έκθεσης και υπογράμμισε πως μέσα από αυτήν παρατηρεί κανείς την «πολύμορφη εικαστική έκφραση του δέους που γέννησε στους καλλιτέχνες η αθωνική αρμονία ανάμεσα στο θείο και το ανθρώπινο, το συμβολικό και το πραγματικό». «Είναι σαν να ξετυλίγεται μπροστά μας ένας ύμνος στην ιερή απλότητα του κάλλους και στο απροσπέλαστο ‘μυστήριο του Όρους που δεν το ταράζει κανείς‘, όπως τόσο χαρακτηριστικά έγραψε ο Φώτης Κόντογλου» συμπλήρωσε.

Έργο του Κώστα Γραμματόπουλου (φωτ.: Αγιορείτικη Εστία)

Χαρακτήρισε, άλλωστε, το κτήριο της Αγειορειτικής Εστίας ως «μια πνευματική, ιστορική και πολιτιστική κιβωτό της Ορθοδοξίας που διακονεί εδώ και 24 χρόνια, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το έργο και τις δράσεις της Αθωνικής Πολιτείας».

Την Πρόεδρο της Δημοκρατίας καλωσόρισε στην έκθεση ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης ενώ η επιμελήτριά της, ιστορικός τέχνης Κάτια Κιλεσσοπούλου ξενάγησε την Πρόεδρο, παρουσία του υφυπουργού Εσωτερικών, Κώστα Γκιουλέκα και του γγ της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ Σταύρου Καλαφάτη. Στον χαιρετισμό του ο κ. Αγγελούδης σημείωσε ότι το Άγιον Όρος αποτελεί την κιβωτό της Ορθοδοξίας, αναφέρθηκε στη σχέση του με τη Θεσσαλονίκη και πρόσθεσε πως μέσα από την έκθεση ο καθένας έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει τα έργα κάποιων από τους πιο σημαντικούς εικαστικούς της γενιάς του ’30 και να μάθει περισσότερα για τη σχέση που ανέπτυξαν με την Αθωνική Πολιτεία.

Έργο του Ευθύμιου Παπαδημητρίου (φωτ.: Αγιορείτικη Εστία)

Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Διαδημοτικής Συνεργασίας του Δήμου Θεσσαλονίκης Βασίλης Γάκης, επισήμανε ότι το Φεστιβάλ των Δημητρίων στο πλαίσιο του οποίου γίνεται η έκθεση, αποτελεί τη σύγχρονη αναβίωση του θεσμού των Δημητρίων των βυζαντινών χρόνων. Η έκθεση θα διαρκέσει ως τον Φεβρουάριο του 2025 και στόχος της είναι, πέραν του εικαστικού ενδιαφέροντος, ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας και η προσέγγιση με τους νέους ανθρώπους μέσα από ειδικά προγράμματα.

Ο διευθυντής της Αγιορειτικής Εστίας Αναστάσιος Ντούρος τόνισε ότι η έκθεση περιλαμβάνει έργα σπουδαίων εικαστικών της περιόδου 1922 – 1995 που ταξίδεψαν και κατέγραψαν με τη δική τους τεχνοτροπία και αισθητική την Αθωνική Πολιτεία.

Έργο του Σπύρου Παπαλουκά (φωτ.: Αγιορείτικη Εστία)

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του 59ου Φεστιβάλ Δημητρίων με έργα Ελλήνων εικαστικών από τις συλλογές της Δημοτικής Πινακοθήκης Θεσσαλονίκης, του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, της Ι. Μ. Διονυσίου Αγίου Όρους, της Αγιορειτικής Πινακοθήκης (Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας) και του Ιερού Κοινοβίου Ευαγγελισμού της Θεοτόκου (Ορμύλια).

Η έκθεση φιλοξενείται στον εκθεσιακό χώρο της Αγιορειτικής Εστίας, Μέγαρο Νεδέλκου,  Εγνατία 109 και θα είναι ανοιχτή για το κοινό έως την 1η Φεβρουαρίου 2025, με ελεύθερη είσοδο.

Ημέρες και ώρες λειτουργίας:  Δευτέρα, Τετάρτη 09:00 – 16:00 / Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 09:00 – 20:00 /  Σάββατο 09:00 – 15:00 / Κυριακή κλειστά.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, θα υπάρχει δυνατότητα για ξεναγήσεις μαθητών, φοιτητών και ομαδικών γκρουπ. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στο 2310263308.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Ο Μίκης Θεοδωράκης το 1978, στο Άμστερνταμ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Νέα Σμύρνη: Καθιερώνεται ετήσιο Φεστιβάλ «Μίκης Θεοδωράκης» – Πρεμιέρα την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου

5/09/2025 - 1:47μμ
(Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Αχιλλέας Χήρας)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θεσσαλονίκη: Αποκαταστάθηκαν και παραδόθηκαν από το ΥΠΠΟ τέσσερις οθωμανικές κρήνες στην Άνω Πόλη

5/09/2025 - 9:10πμ
Ο θερινός κινηματογράφος «Ζέφυρος» λειτούργησε αρχικά στην πλατεία Αριστοτέλους, από το 1945 έως το 1961 και πλησίον των υπαίθριων γηπέδων της ΧΑΝΘ από το 1964 έως το 1983 (φωτ.: thessalonikicinemas.gr)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΑΠΘ: Πέντε δεκαετίες με τις μεγάλες οθόνες της Θεσσαλονίκης σε μια ιστοσελίδα

1/09/2025 - 1:20μμ
(Πηγή: facebook.com/ Ρίκα Διαλυνά)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ρίκα Διαλυνά: Η απομόνωση στην Κρήτη, η ήρεμη ζωή στα 91 της χρόνια και η χαρά για το δισέγγονο

31/08/2025 - 4:41μμ
«Ο Στέλιος δεν έλεγε ότι είναι Έλληνας, έλεγε ότι είναι Πόντιος. Θεωρούσε ότι το να είσαι Πόντιος ήταν σπουδαιότερο από το να είσαι Έλληνας», είπε ο δημοσιογράφος Γιώργος Λιάνης (πηγή: «Στέλιος Καζαντζίδης: Δεν με σβήνει κανένας»/ Εκδόσεις «Ινφογνώμων»)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Στέλιος Καζαντζίδης: Δεν με σβήνει κανένας»: Ο Πόντιος καλλιτέχνης που κατάφερε όσα κανείς, χωρίς να έχει ανάγκη κανέναν – Η ιστορία ενός θρύλου

27/08/2025 - 9:17μμ
Αίθουσες συμποσίου της παλαίστρας στο βασιλικό γυμνάσιο της αρχαίας Μίεζας (φωτ.: ΥΠΠΟ)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το βασιλικό γυμνάσιο της αρχαίας Μίεζας, ένα μνημειακό συγκρότημα για την ελίτ της Μακεδονίας

27/08/2025 - 5:42μμ
Ο Γρηγόρης Βαλτινός υποδύεται τον «Αλέξη Ζορμπά» στην παράσταση «Ο Βίος και η Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά», του Νίκου Καζαντζάκη, στο Αρχαίο Θέατρο Άργους (φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Βασίλης Παπαδόπουλος)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο ξεχωριστός Γρηγόρης Βαλτινός: Τα 70ά γενέθλια, η οικογένεια, η πληγή που δεν έκλεισε ποτέ και η αγάπη στον Πόντο

27/08/2025 - 2:51μμ
Η «οικία Κοκοβίκου» όπως είναι σήμερα (φωτ.: EUROKINISSI/Μιχάλης Παπανικολάου)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Σε χώρο πολιτισμού μετατρέπεται η «οικία Κοκοβίκου» στην Πλάκα

26/08/2025 - 7:30μμ
Η αξέχαστη τραγουδίστρια Ρίτα Σακελλαρίου στο σπίτι της (φωτ.: Panorama Press / Eurokinissi)
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Όταν η Ρίτα Σακελλαρίου τραγουδούσε «Ιστορία μου, αμαρτία μου» στον Εξορκιστή – Η σκηνή της θρυλικής ταινίας τρόμου με τις 10 υποψηφιότητες για Όσκαρ

25/08/2025 - 2:15μμ
Η «οικία Κοκοβίκου» το 2025 και το 1971
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΥΠΠΟ: Η «οικία Κοκοβίκου» μετατρέπεται σε χώρο προβολής ελληνικών ταινιών

25/08/2025 - 1:18μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ό,τι απέμεινε από τη σκηνή των δημοσιογράφων του Αλ Τζαζίρα, έξω από το νοσοκομείο Αλ Σίφα στην πόλη της Γάζας, μετά το ισραηλινό χτύπημα (φωτ.: EPA/Mohammed Saber)

Λωρίδα της Γάζας: Το Associated Press αμφισβητεί την εκδοχή του Ισραήλ για το πλήγμα που σκότωσε πέντε δημοσιογράφους

16 λεπτά πριν
Ο υπουργός Ναυτιλίας Β. Κικίλιας στο βήμα της εκδήλωσης (φωτ.: Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής)

Συνάντηση με τους αλιείς κανόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Β. Κικίλιας

45 λεπτά πριν
Οι καταστροφές στο εσωτερικό του Ιερού Ναού του Αγίου Κωνσταντίνου από το πογκρόμ του 1955 (πηγή: Ένωσις Ομογενών εκ Κωνσταντινουπόλεως / the-hellenic-mosaic.gr)

Σεπτεμβριανά 1955-2025: Μαρτυρίες και σπάνιες φωτογραφίες με αφορμή την 70ή θλιβερή επέτειο – Οι εκκλησίες στο στόχαστρο

1 ώρα πριν
(Φωτ.: EPA / Tiago Petinga)

Λισαβόνα: Ανακοινώθηκαν οι εθνικότητες των θυμάτων – Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος

2 ώρες πριν
(Φωτ.: EPA / Khaled Elfiqi

Μονή Σινά: Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα

2 ώρες πριν
(Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI / Ραφαήλ Γεωργιάδης)

89η ΔΕΘ: Τα μέτρα της ΕΛΑΣ, οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

3 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign