pontosnews.gr
Κυριακή, 16/11/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Αναβαθμίζεται το e-Καταναλωτής – Ποιες αλλαγές σχεδιάζονται στη μάχη κατά της ακρίβειας

Τι αλλάζει στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ – Μέτρα για τη μείωση των προσφορών, ώστε να μπει «φρένο» στις ανατιμήσεις

10/03/2024 - 12:36μμ
Καταναλωτής σε σουπερμάρκετ (φωτ.: EUROKINISSI/Τατιάνα Μπόλαρη)

Καταναλωτής σε σουπερμάρκετ (φωτ.: EUROKINISSI/Τατιάνα Μπόλαρη)

Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Αλλαγές στην πλατφόρμα του Παρατηρητηρίου Αγοράς e-Καταναλωτής πρόκειται να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Ανάπτυξης, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, στις 15 Μαρτίου.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η πλατφόρμα αναβαθμίζεται, γίνεται πιο χρηστική και ευέλικτη και δίνεται μεγαλύτερη σημασία στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές θα μπορούν να ελέγχουν 3.000 με 3.500 κωδικούς προϊόντων, καινούργιους αλλά και επικαιροποιημένους, ενώ η διαδικασία της ένταξης όσο το δυνατόν, περισσότερων κωδικών δεν σταματάει. Πάντως, για το αμέσως επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο της αύξησης των κωδικών, έμφαση δίνεται στη δυνατότητα ανάγνωσής τους, απευθείας, από το web site του κάθε eshop, δηλαδή δεν θα χρειάζεται η διαδικασία την κατάθεσης τιμοκαταλόγων καθώς θα αξιοποιηθεί ο γραμμωτός κώδικας.

Σε αυτό το πλαίσιο, άμεσα, θα εκδοθεί η απαραίτητη υπουργική απόφαση για την υποχρεωτικότητα της ανάρτησης των κωδικών barcode από όλα τα eshop, είτε είναι grocery, είτε μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα κτλ. στο πλαίσιο της διαφάνειας αλλά και της αυτοματοποίησης της συλλογής δεδομένων.

Επιπλέον, ο νέος e-Καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα σύγκρισης του καλαθιού και εύρεσης της φτηνότερης αλυσίδας, που βρίσκεται πιο κοντά του, καθώς και τη δυνατότητα πρότασης χωριστών αγορών σε περισσότερες της μιας αλυσίδες για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση.

Ξεκαθάρισμα στις καταναλωτικές οργανώσεις

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στην ενίσχυση του καταναλωτικού κινήματος και ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία ξεκαθαρίσματος των στοιχείων των καταναλωτικών οργανώσεων που τηρούνται στο Μητρώο Ενώσεων Καταναλωτών (Μ.Ε.Κ.), των υποχρεώσεών τους για τα τηρούμενα βιβλία, των στοιχείων που απαιτούνται για την εγγραφή τους στο Μητρώο, των υποχρεώσεων επικαιροποίησης των στοιχείων τους και τη διαγραφή τους από το Μητρώο. Μία διαδικασία που προβλέπεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 30 Απριλίου 2024.

Μέτρα για τη μείωση των προσφορών

Στο ίδιο μήκος κύματος ο γενικός διευθυντής  ΙΕΛΚΑ, Λευτέρης Κιοσσές υπογράμμισε ότι η τελευταία κυβερνητική ρύθμιση αφορά σε δύο μέτρα που έχουν στόχο τη μείωση των προσφορών, προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε μείωση των αρχικών τιμών των προϊόντων. «Βέβαια δεν είναι σαφές αν θα επηρεαστούν οι τελικές τιμές των προϊόντων και γενικά η τελική δαπάνη των καταναλωτών, καθώς αυτό που εν τέλει ενδιαφέρει τον καταναλωτή είναι το πως επηρεάζεται το εισόδημα του» σημειώνει.

Το πρώτο μέτρο αφορά τη μείωση κατά 30% των εκπτώσεων. Με τη νομοθέτηση του μέτρου, η έκπτωση 50% στην οποία προχωρούσε ο προμηθευτής στο σούπερ μάρκετ θα πρέπει να μειωθεί κατά 30% και η τιμή τιμοκαταλόγου να πέσει στο 15%. Το μέτρο αυτό ενδεχομένως να μειώσει τις αρχικές τιμές των προϊόντων, αλλά ενδεχομένως να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για τις επιχειρήσεις στο να συνεχίσουν με την ίδια ένταση τις προωθητικές ενέργειες.

Το δεύτερο μέτρο αφορά την απαγόρευση σε όσους προμηθευτές πραγματοποιούν ανατιμήσεις, στο να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες στα προϊόντα εκείνα στα οποία αυξήθηκε η τιμή τους. Σύμφωνα με τον κ. Κιοσσέ, αυτό το μέτρο επίσης αναμένεται ότι ίσως δράσει αποθαρρυντικά στην ανατιμήσεις, αλλά και στην ένταση των προωθητικών ενεργειών, ενώ παράλληλα ίσως οδηγήσει και σε άλλες αλλαγές στην αγορά, π.χ. σε περίπτωση που ένα προϊόν δεν έχει ικανοποιητικές πωλήσεις η επιχείρηση δεν θα έχει κάποιο εργαλείο για να διορθώσει την κατάσταση, ή ενδεχομένως να οδηγήσει σε μεγαλύτερες ανατιμήσεις προκειμένου να μπορεί να αντισταθμιστεί η δυνατότητα αύξησης του όγκου πωλήσεων μέσω προσφορών.

Η αξία των προωθητικών ενεργειών

Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η πρακτική των προωθητικών ενεργειών είναι ιδιαίτερα έντονη και απόλυτα ενταγμένη στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η μέση εξοικονόμηση του καταναλωτικού κοινού από τις προσφορές το 2023 ανέρχεται σε 13% επί της συνολικής δαπάνης, ποσοστό σταθερό σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αλλά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος που πλησιάζει τα 400 ευρώ ετησίως, λόγω και της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε πάνω από 3.000 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 10 χρόνια ξεπερνά τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ.

‘Άλλωστε όπως καταγράφεται στην ίδια έρευνα, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 52% θεωρεί ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις στα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου τους βοηθούν στην αντιμετώπιση των ανατιμήσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 είχε διαμορφωθεί σε μόλις 58% για να αυξηθεί το 2023 στο 63%. Αυτή η εξέλιξη αντικατοπτρίζει την ανάγκη των καταναλωτών στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Τι προτιμούν οι καταναλωτές

Το 43% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές, φαίνεται δηλαδή ότι οι καταναλωτές έχουν ανάγκη τόσο τις χαμηλές τιμές, όσο και τις εκπτωτικές ενέργειες. Αυτό το 43% του κοινού θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Από την άλλη πλευρά όμως, ένα σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών δεν έχει ενδεχομένως την ενέργεια ή τον χρόνο για την πλήρη αξιοποίηση των εκπτωτικών δράσεων και ως εκ τούτου προτιμάει περισσότερο τις χαμηλότερες τιμές.

Όπως προκύπτει από την έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, το μέτρο που θεωρεί το καταναλωτικό κοινό ότι θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας περισσότερο, είναι η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά είδη, από το 81% του κοινού. Είναι ένα μέτρο που σίγουρα θα αποφέρει βελτίωση στο επίπεδο των τιμών, αλλά σίγουρα με δημοσιονομικό κόστος.

ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(Φωτ.: freepik/Δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι αλλάζει για τα μικροδέματα από e-shops τρίτων χωρών από τις αρχές του 2026 – Αυξήσεις τιμών και καθυστερήσεις στα τελωνεία

16/11/2025 - 9:45πμ
Στιγμιότυπο από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας (φωτ.: ΔΕΘ-Helexpo)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΘ-Helexpo: Σε τουριστική έκθεση στη Σμύρνη θα «ταξιδέψει» τον Δεκέμβριο η Philoxenia

15/11/2025 - 10:44μμ
Το κτήριο του οίκου αξιολόγησης Fitch, στη Νέα Υόρκη (φωτ.: EPA / Justin Lane)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Fitch: Αναβάθμιση σε BBB για την Ελλάδα – Κλείνει με ισχυρό σήμα το 2025

15/11/2025 - 9:21πμ
Ανάμεσα στα επιδόματα που θα δοθούν είναι ασθένειας (φωτ.: freepik)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 68 εκατ. ευρώ θα μοιράσουν e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ

15/11/2025 - 8:33πμ
Μια γυναίκα ψωνίζει σε λαϊκή αγορά των Τρικάλων (φωτ.: EUROKINISSI / Θανάσης Καλλιάρας)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συντάξεις χηρείας: Το νομικό χάος, οι παγίδες και ποιοι χάνουν εκατοντάδες ευρώ

14/11/2025 - 5:45μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Χρήστος Μπόνης)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δώρο Χριστουγέννων: Για ποιον λόγο θα καταβληθεί νωρίτερα

13/11/2025 - 8:13μμ
(Εικ.: EPA / Hannibal Hanschke)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΕ: Καταργούνται εσπευσμένα οι αδασμολόγητες αγορές από κινέζικες πλατφόρμες

13/11/2025 - 7:43μμ
(Φωτ. αρχείου: freepik)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΑΔΕ: Τέλος στο χαρτόσημο, ήρθε το Ψηφιακό Τέλος – Διευκρινιστική εγκύκλιος

13/11/2025 - 2:52μμ
Ανάμεσα στους δικαιούχους είναι και αυτοί του προγράμματος «Σπίτι μου» (φωτ.: pixabay/EglantineShala)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιστροφή ΕΝΦΙΑ: Ποιοι φορολογούμενοι θα λάβουν πίσω τα ποσά που κατέβαλαν το διάστημα 2014-2019

13/11/2025 - 1:24μμ
Από τα έργα για την ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου (φωτ.: Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου: Νέες καθυστερήσεις σηματοδοτεί η «επικαιροποίηση των οικονομοτεχνικών παραμέτρων»

13/11/2025 - 10:00πμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η προκλητική φωτογραφία του τουρκικού υπουργείο Άμυνας (φωτ.: x.com / tcsavunma)

Τουρκική πρόκληση στην Κύπρο: F-16 πέταξαν πάνω από την «Πράσινη Γραμμή»

20 λεπτά πριν
(Φωτ. αρχείου: Χριστίνα Κωνσταντάκη)

Πολυτεχνείο: Πώς θα κινηθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς – Ποιοι σταθμοί του μετρό θα παραμείνουν κλειστοί

49 λεπτά πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI)

Δολοφονία Γιάννη Λάλα: Ποινική δίωξη για σωρεία κατηγοριών στους τέσσερις συλληφθέντες

1 ώρα πριν

ΕΠΟΝΑ: Έρχεται το «Αντάμωμαν 2025» – Επετειακό, γιορταστικό, και πολύ-πολύ δυνατό!

2 ώρες πριν
Οι ταλαντούχες μαθήτριες είδαν την ιδέα τους να αναδεικνύεται πρώτη στην Ελλάδα και ανάμεσα στις 10 καλύτερες της Ευρώπης (φωτ.: Έλενα Κασιμάτη)

Braille Voice: Μαθήτριες γυμνασίου μεταμορφώνουν τις αγορές στο σουπερμάρκετ για τα άτομα με οπτική αναπηρία

2 ώρες πριν
Έκρηξη ηφαιστειου στην Γουατεμάλα

Μεγάλες εκρήξεις στο ηφαίστειο Σακουρατζίμα: Δεκάδες πτήσεις ακυρώθηκαν στη δυτική Ιαπωνία

3 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign