pontosnews.gr
Πέμπτη, 13/11/2025
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • Videos
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
pontosnews.gr
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων

Το πρώτο αεροπλάνο χωρίς έλικες και τουρμπίνες κατασκεύασαν στο MIT (βίντεο)

25/11/2018 - 6:24μμ
Το πρώτο αεροπλάνο χωρίς έλικες και τουρμπίνες κατασκεύασαν στο MIT (βίντεο)
Κοινοποίηση στο FacebookΜοιράσου το στο TwitterΜοιράσου το στο Whatsapp

Από τότε που το πρώτο αεροπλάνο πέταξε στον ουρανό, πάνω από έναν αιώνα πριν, πρακτικά κάθε αεροπλάνο της ιστορίας πετάει χάρη σε κάποιου είδους κινητά τμήματα όπως έλικες, τουρμπίνες κ.ά., που κινούνται χάρη στη χρήση ορυκτών καυσίμων ή με μπαταρίες. Γι’ αυτό και είναι ιδιαίτερα σημαντικό το επίτευγμα επιστημόνων του MIT που κατάφεραν μια παγκόσμια πρωτιά, κατασκευάζοντας και στέλνοντας στον ουρανό το πρώτο αεροπλάνο χωρίς κινητά τμήματα.

Αντί για τουρμπίνες ή έλικες, το ελαφρύ αυτό αεροσκάφος πετά χάρη σε έναν «ιοντικό άνεμο», μια αθόρυβη μεν, ισχυρή δε ροή ιόντων που παράγονται στο αεροπλάνο και παράγει αρκετή ώθηση για να το κάνει να πετά.

Όπως υπογραμμίζει το MIT News, αντίθετα με τα συμβατικά αεροσκάφη, το αεροπλάνο αυτό δεν χρειάζεται ορυκτά καύσιμα για να πετάξει, ενώ είναι εντελώς αθόρυβο. «Πρόκειται για την πρώτη στην ιστορία συνεχή πτήση ενός αεροπλάνου χωρίς κινητά τμήματα στο σύστημα προώθησης» λέει ο Στίβεν Μπάρετ, επίκουρος καθηγητής Αεροναυτικής και Αστροναυτικής στο MIT. «Αυτό μπορεί να ανοίξει νέες και ανεξερεύνητες δυνατότητες για αεροπλάνα τα οποία είναι πιο αθόρυβα, μηχανικά απλούστερα και δεν εκπέμπουν ρύπους».

Ο ίδιος εκτιμά πως βραχυπρόθεσμα τέτοια συστήματα προώθησης με ιοντικό άνεμο θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται σε πιο αθόρυβα drones, ενώ μακροπρόθεσμα «βλέπει» την ιοντική προώθηση να συνδυάζεται με πιο συμβατικά συστήματα για υβριδικά, αποδοτικά και πιο οικονομικά από άποψης κατανάλωσης καυσίμου μεγάλα επιβατηγά αεροπλάνα.


(Βίντεο: Nature)

Ο Μπάρετ και η ομάδα του στο MIT δημοσιοποίησαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους στο Nature. O ίδιος αποκαλύπτει πως η έμπνευση προήλθε εν μέρει από το Star Trek, και ειδικά από τις φουτουριστικές ακάτους που εμφανίζονταν να πετούν με ευκολία στον αέρα χωρίς να φαίνεται κάτι να κινείται πάνω τους, αλλά και χωρίς ήχους και ρύπους.

«Αυτό με έκανε να σκεφτώ πως στο μέλλον τα αεροπλάνα δεν θα έπρεπε να έχουν έλικες και τουρμπίνες. Θα έπρεπε να είναι περισσότερο σαν τις ακάτους του “Star Trek”, που έχουν απλώς μια μπλε λάμψη και πετούν αθόρυβα» αναφέρει.

Εννέα χρόνια πριν, ο Μπάρετ άρχισε να ψάχνει τρόπους να σχεδιάσει ένα σύστημα προώθησης για αεροπλάνα χωρίς κινητά τμήματα. Εντέλει κατέληξε στον ιοντικό άνεμο, γνωστό και ως ηλεκτροαεροδυναμική ώθηση, μια αρχή της Φυσικής που είχε ταυτοποιηθεί πρώτα τη δεκαετία του 1920 και περιγράφει έναν άνεμο ή ώθηση που μπορεί να παραχθεί όταν περνά ρεύμα μεταξύ ενός λεπτού κι ενός παχύτερου ηλεκτροδίου. Εάν εφαρμοστεί αρκετή τάση, ο αέρας μεταξύ των ηλεκτροδίων μπορεί να παραγάγει αρκετή ώθηση για να προωθήσει ένα μικρό αεροσκάφος.

Για χρόνια η ηλεκτροαεροδυναμική ώθηση ήταν κυρίως αντικείμενο για χομπίστες που δημιουργούσαν μικρά αεροσκάφη, καθώς πιστευόταν πως δεν θα ήταν δυνατόν να παραχθεί επαρκής ιοντικός άνεμος για μεγαλύτερα αεροπλάνα.

Το αεροπλάνο που δημιούργησαν οι ερευνητές του MIT μοιάζει οπτικά με ανεμόπτερο, έχει άνοιγμα φτερών 5 μ. και βάρος μόλις 2,2 κιλά. Μεταφέρει μια διάταξη λεπτών καλωδίων που έχουν τοποθετηθεί μπροστά από το φτερό. Τα καλώδια αυτά λειτουργούν ως ηλεκτρόδια με θετικό φορτίο, ενώ παχύτερα καλώδια σε παρόμοια διάταξη βρίσκονται από πίσω, λειτουργώντας ως ηλεκτρόδια με αρνητικό φορτίο.

Στην άτρακτο βρίσκονται μπαταρίες λιθίου-πολυμερών.

Στην ομάδα συμμετείχαν μέλη του Power Electronics Research Group στο Research Laboratory of Electronics, που σχεδίασαν ένα σύστημα παροχής ενέργειας το οποίο μπορεί να μετατρέπει την ενέργεια της μπαταρίας σε επαρκώς υψηλή τάση για την προώθηση του αεροσκάφους. Με αυτόν τον τρόπο οι μπαταρίες παράγουν ηλεκτρισμό στα 40.000 βολτ, φορτίζοντας τα καλώδια μέσω ενός ελαφρού μετασχηματιστή.

Όταν τα καλώδια φορτιστούν, προσελκύουν αρνητικά φορτισμένα ηλεκτρόνια από τον γύρω αέρα, σαν ένας μεγάλος μαγνήτης. Τα μόρια αέρα που μένουν πίσω ιονίζονται, και ως εκ τούτου προσελκύονται από τα αρνητικά φορτισμένα ηλεκτρόδια στο πίσω μέρος του αεροπλάνου. Καθώς το νέο αυτό νέφος ιόντων κινείται προς τα αρνητικά φορτισμένα καλώδια, το κάθε ιόν συνδέεται εκατομμύρια φορές με άλλα μόρια αέρα, δημιουργώντας ώθηση, που κινεί το αεροπλάνο προς τα εμπρός.

Το αεροσκάφος πραγματοποίησε σειρά δοκιμαστικών πτήσεων εντός του duPont Athletic Center του MIT, του μεγαλύτερου κλειστού χώρου που μπορούσε να βρεθεί για τα πειράματα. Πέταξε σε απόσταση 60 μέτρων (τη μέγιστη απόσταση εντός του γυμναστηρίου) και διαπιστώθηκε πως είχε αρκετή ιοντική ώθηση για να διατηρείται εν πτήσει. Η πτήση αυτή επαναλήφθηκε 10 φορές, με παρόμοια αποτελέσματα.

«Ήταν το απλούστερο δυνατό αεροπλάνο που μπορούσαμε να σχεδιάσουμε, το οποίο θα αποδείκνυε ότι ένα ιοντικό αεροπλάνο μπορεί να πετάξει» είπε ο Μπάρετ. «Υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για ένα αεροσκάφος που θα μπορούσε να πραγματοποιήσει μια χρήσιμη αποστολή. Πρέπει να είναι πιο αποδοτικό, να πετά μακρύτερα και να πετά σε εξωτερικό χώρο» σημείωσε.

  • Πηγή: naftemporiki.gr.
ΚοινοποίησηTweetSend
google news

Ακολουθήστε μας στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

(φωτ.: NASA, ESA, CSA, STScI, J. Diego (Instituto de Física de Cantabria, Spain), J. D'Silva (U. Western Australia), A. Koekemoer (STScI), J. Summers & R. Windhorst (ASU), and H. Yan (U. Missouri)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Εργοστάσιο… αστεριών εντόπισαν αστρονόμοι σε μακρινό γαλαξία

12/11/2025 - 3:13μμ
Παραμονή του φεγγαριού του κάστορα στην Αργολίδα (φωτ.: EUROKINISSI / Βασίλης Παπαδόπουλος)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Έρχεται η υπερπανσέληνος του κάστορα – Γιατί ονομάστηκε έτσι – Πώς εξηγείται το πορτοκαλί χρώμα της

4/11/2025 - 11:28μμ
(Φωτ.: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Δήμος Αριστοτέλη)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Το ψηφιακό ταξίδι του Αλέξη Ζορμπά στο Παλαιοχώρι Χαλκιδικής

2/11/2025 - 3:26μμ
(Φωτ.: EUROKINISSI / Τατιάνα Μπόλαρη)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Κορινθιακός: Γλυκό νερό εντοπίστηκε κάτω από τον θαλάσσιο πυθμένα, σε υδάτινο σύστημα ηλικίας 800.000 ετών

26/10/2025 - 8:07μμ
Απεικόνιση των νεαρών γαλαξιών στο σύμπαν (φωτ.: NASA, ESA, CSA, STScI, B. Robertson (UC Santa Cruz), B. Johnson (CfA), S. Tacchella (Cambridge), P. Cargile-CfA)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Διάστημα: Χαοτικοί και ακατάστατοι οι «νεαροί» γαλαξίες στο πρώιμο σύμπαν, μετά το Big Bang

22/10/2025 - 3:36μμ
Τα νέα γιαπωνέζικα σταφύλια (φωτ.: Okayama University of Science)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Ιαπωνία: Νέα ποικιλία μοσχάτου σταφυλιού made in Japan θα δίνει γλυκό και γευστικό κρασί

20/10/2025 - 11:57μμ
Απεικόνιση του Huayracursor jaguensis (φωτ.: conicet.gov.ar/Jorge Blanco)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Αργεντινή: Ανακαλύφθηκε σχεδόν πλήρης σκελετός ενός από τους παλαιότερους δεινόσαυρους

16/10/2025 - 12:58μμ
(Φωτ.: uowm.gr)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Κοζάνη: Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας ο πρώτος βελτιστοποιημένος υπερυπολογιστής τεχνητής νοημοσύνης

10/10/2025 - 8:03μμ
Αριστερά η πανσέληνος και δεξιά ο επικεφαλής της έρευνας Τζέιμς Ντότιν με το φασματόμετρο (φωτ. ΑΠΕ-ΜΠΕ/James Dottin)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Στο φασματόμετρο δείγματα της Σελήνης που έλαβε το Apollo το 1972 – Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες

8/10/2025 - 8:35πμ
(Φωτ.: EPA / Christine Olsson)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Νόμπελ Φυσικής: Στους Κλαρκ, Ντεβορέ και Μαρτίνις το βραβείο της Σουηδικής Ακαδημίας Επιστημών

7/10/2025 - 3:58μμ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Σύλλογος Ποντίων Νυρεμβέργης: Το χορευτικό του στο χορό του «Μέγα Αλέξανδρου», για καλό σκοπό

2 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Klodian Lato)

EuroCup: Συντριβή στο Λονδίνο για τον Πανιώνιο

2 ώρες πριν
Εργασίες στο σημείο της πολύνεκρης σύγκρουσης αμαξοστοιχιών στα Τέμπη από τα σωστικά συνεργεία για να ολοκληρωθεί η μεταφορά των βαγονιών, Κυριακή 5 Μαρτίου 2023 (φωτ.: EUROKINISSI / Λεωνίδας Τζέκας)

Σε απολογία Τριαντόπουλος-Αγοραστός για το «μπάζωμα» στα Τέμπη

2 ώρες πριν
(Φωτ.: EUROKINISSI / Σωτήρης Δημητρόπουλος)

Euroleague: Άνετα τη Ζαλγκίρις ο Ολυμπιακός – Αποχώρησε τραυματίας ο Έβανς

2 ώρες πριν
Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι στο Κίεβο, λίγο προτού συναντηθεί με στρατιώτες με αφορμή την Ημέρα Ενόπλων Δυνάμεων (φωτ.: EPA / Ukrainian Presidential Press Service)

Η διαφθορά σαρώνει την Ουκρανία πιο πολύ από τον πόλεμο

2 ώρες πριν
Η κεφαλή του αγήματος της Οργάνωσης Ποντίων Ν. Καστοριάς «Ο Εύξεινος Πόντος» (φωτ.: fouit.gr)

Η Καστοριά ελεύθερη – Οι Πόντιοι στην παρέλαση για την 113η επέτειο

3 ώρες πριν
pontosnews.gr

Ειδήσεις και άρθρα για τον Πόντο και τη Μ. Ασία, αλλά και την επικαιρότητα στην Ελλάδα, τον Κόσμο και την Ομογένεια. Πλούσια θεματολογία ποικίλης ύλης με έμφαση σε πολιτιστικά δρώμενα.

Copyright © 2025 pontosnews.gr
Made by minoanDesign

  • TAYTOTHTA
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΠΟΝΤΟΣ
    • ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
    • ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ
    • ΠΑΡΑΔΟΣΗ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
    • ΣΥΛΛΟΓΟΙ
    • ΛΕΞΙΚΟ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • VIDEOS
  • ΚΥΠΡΟΣ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΓΝΩΜΕΣ
    • Μάρκος Τρούλης
    • Παντελής Σαββίδης
    • Σάββας Καλεντερίδης
    • Θεόφιλος Πουταχίδης
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΜΥΝΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
  • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΠΙΣΤΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
  • PONTOS BLOG

Copyright © 2024 pontosnews.gr
Made by minoanDesign