Ένα χρυσό αστέρι και την τρίτη θέση στον ετήσιο διαγωνισμό γεύσης «Great Taste Awards» που γίνεται στη Βρετανία και ισοδυναμεί με τα χολιγουντιανά Όσκαρ στον τομέα των τροφίμων και των ποτών πήρε αγροτικό προϊόν από την Αρναία Χαλκιδικής.
Το «Μέλι Αρναίας Γεωργάκα» θα φέρει πλέον δίπλα στην ετικέτα του το λογότυπο «Great Taste», που αποτελεί σημείο αναφοράς για τους λάτρεις του καλού φαγητού.
Και όχι άδικα, αφού για να το κερδίσει ένα προϊόν πρέπει να επικρατήσει ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα από όλο τον κόσμο που δοκιμάζονται από τα μέλη και τους συνεργάτες της συντεχνίας των Fine Food.
Περίπου 400 κριτές, μεταξύ των οποίων οι πλέον διάσημοι συντάκτες-κριτές τροφίμων και ποτών του πλανήτη, δοκίμασαν με το σύστημα blind taste (τυφλή δοκιμή) 10.000 προϊόντα, μέσω μιας διαδικασίας που διήρκησε 49 μέρες –από τον Μάρτιο έως το τέλος Ιουλίου. Από τα προϊόντα που διαγωνίστηκαν μόνο τα 141 κατάφεραν να κατακτήσουν την υψηλότερη διάκριση, δηλαδή τα τρία αστέρια, τα 878 βραβεύθηκαν με δύο αστέρια, ενώ 2.520 απέσπασαν ένα αστέρι.
Ανάμεσα σε αυτά είναι και το μέλι Αρναίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού, ο οποίος έχει επενδύσει στην προώθηση της τοπικής παραγωγής μελιού, δημιουργώντας τουριστικά πακέτα, βασιζόμενα στις «διαδρομές του μελιού». Οι τουρίστες που αγοράζουν αυτά τα πακέτα λαμβάνουν μέρος στη διαδικασία δημιουργίας και παραγωγής του προϊόντος, δοκιμάζουν τις ποικιλίες του τοπικού μελιού, ενημερώνονται για τη χρήση του στη μαγειρική–ζαχαροπλαστική και συμμετέχουν σε γαστρονομικά μαθήματα με επίκεντρο το μέλι και τη μουντοβίνα.
Η μουντοβίνα αποτελεί εξαιρετικό απόσταγμα μελιού και προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ).
Το συγκεκριμένο γαστροτουριστικό πρόγραμμα αποτελεί επίσης μέρος του πρότζεκτ με τίτλο «Τρία Πράσινα Βουνά», το οποίο βραβεύθηκε από τα Tourism Awards 2016 με το χρυσό βραβείο ποιότητας στην κατηγορία «Αγροτουρισμός», ενισχύοντας στην πράξη το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Ανατολικής Χαλκιδικής.