Τα πτυχία που χορηγούν τα Πολυτεχνεία, οι Πολυτεχνικές και Γεωπονικές Σχολές θα ισοδυναμούν με μάστερ ύστερα από ενιαίες και αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές, εφόσον περάσει διάταξη που μελετά το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύουν σήμερα τα Νέα, η κυβέρνηση σκοπεύει να καταθέσει πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, στο οποίο θα γίνεται δεκτή η αναβάθμιση των πτυχίων (ήταν πέντε χρόνια σπουδών) κάτι που αποτελούσε πάγιο αίτημα των Πολυτεχνείων και του ΤΕΕ εδώ και δεκαετίες και την είχαν υποσχεθεί χωρίς να την πραγματοποιήσουν αρκετοί από τους προηγούμενους υπουργούς Παιδείας.
Για το θέμα αυτό ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς συναντήθηκε προ ημερών με την αντιπρόεδρο του ΤΕΕ και πρώην αντιπρύτανη του Ε.Μ. Πολυτεχνείου Τώνια Μοροπούλου, η οποία επανέφερε το αίτημα των Πολυτεχνείων της χώρας, να θεσμοθετηθούν αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές που θα οδηγούν σε μάστερ πλάι στις διασπασμένες (σε τρία χρόνια για πτυχίο και 1-2 ακόμη για μάστερ) που παρέχουν αγγλοσαξονικές Σχολές Μηχανικών.
Η Τώνια Μοροπούλου έχει καταθέσει στον υπουργό και σχέδιο για τη διάκριση της τεχνικής ευθύνης των μηχανικών (σ.σ. δηλαδή το βαθμό των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων) ανάλογα με τα έτη και το είδος των σπουδών.
Η ενδεχόμενη αναβάθμιση των πτυχίων πιθανώς να είναι αναδρομική, δηλαδή όλοι οι απόφοιτοι Πολυτεχνείων μέχρι ενός χρονικού σημείου να θεωρούνται κάτοχοι μάστερ, ώστε να μπορούν να αναβαθμιστούν βαθμολογικά αν δουλεύουν π.χ. στο Δημόσιο, αλλά να μπει φρένο σε αιτήσεις μισθολογικής αναβάθμισης παλαιών πτυχιούχων για προφανείς –δημοσιονομικούς– λόγους.